09 Kasım 2014

[American Horror Story Freak Show E1-5.]

eveeeeet, uzuuun bir aradan sonra american horror story yeniden başladı, ne kadar mesudum anlatamam size a dostlar! kendisinin ilk sezonu korkudan fenalıklar geçirerek izlemiş, ikinci sezonunu ise bağımlılık sebebiyle -işte dizi dediğin böyle yazılır tadında, dev yazarlık göstergesi olan ve insanı hep zorlayan senaryolarından ötürü- izlemiştim. doğrusu ikinci sezon birinci sezon kadar korkutmamıştı beni. haunted mansion her zaman beni dehşete düşürdüğü içindir belki. ikinci sezonun üzerine ise bambaşka bir konseptle karşıma çıktı american horror story. sezonun temasını öğrendiğim ilk anı asla unutamayacağım. çünkü resmen sevinçten zıplamış, çığlık atmış ve dahi sevinç gözyaşı dökmüştüm. evet american horror story coven'dan bahsediyorum. bu muhteşem ekibi muhteşem senaryosuyla bu sefer cadı olarak görmek ve büyü temalı bir sezonun tadını çıkarmak kolay kolay kısmet olacak şey değildi, oldu ya, çok mesudum. işte bu bilgileri verdikten sonra ahs'nin yeni sezonunda bahsetmeye geldi sıra. soracaksınız, tema ne diye. tema freak show. hem de nasıl bir freak show!

efendim dizi başlayalı 5 bölüm oldu. dolayısıyla herşeyi tüm detayıyla yazamayacağım. ama şunu söylemek gerekli: sirk ortamı cidden çok gergin. hele de palyaço bey dehşetli korkularla dolduruyor içimi. herkesin hikayesini ayrı ayrı görmedik ama hem bölüm içinde ufak ufak çıtlatıyorlar, hem de bir noktada biraz olsun hayal edebiliyorsunuz, en azından deniyorsunuz.

urban legend hikayelerden unsurları içerdiği kadar, palyaço katile kadar hemen her unsuruyla bizi zorluyor dizi. doğrusunu söylemek gerekirse geçen sezonu ben daha çok beğenmiştim ama sezon ilerledikçe merak katsayımın artmasına engel olamıyorum.

jessica lange yine dev kadro haliyle çılgın bir background hikayesiyle ve hülyalı sesiyle yardırıyor ekranda. onun o 'düşmüş' halini öyle güzel yansıtmışlar ki, jessica lange kimliği cidden gözümün önünde siliniyor, hayret ediyorum.

diğer oyuncular hakkında yorum yapmaya gerek dahi görmüyorum. kathy bates ve angela bassett yardırıyor. jessica kathy ve angela üçgeni zaten diziyi sallayıp geçiyor a dostlar. bu kadar muhteşem insanların böyle kılıklara girmesi bile diziye şapka çıkarmak için bir sebep. diziye, senaryoya, valla kelimem bittiğidir.

tabii bir de dizinin bu sezon yine birkaç şarkısı önemli bence. jessica lange ve sarah paulson şarkı söylüyorlar. öyle bir söylüyorlar ve öyle iyi tepkiler geliyor ki itunes'ta rekorlara filan koşuyorlar. bravo! the name game'den sonra bu tip olayları arıyor gözlerimiz, daha çok şarkı istiyoruz! gerçi elsa'nın durumu içler acısı bir hal almaya başladı, o yüzden göstermeseniz de olur işte siz anladınız mesajı. ay lav ahs songs.

bu arada bence jenerik creepy. ama diğer sezonlarda bir kez izledikten sonra -ilk bölümde- bir daha izlemeye yüreğim dayanmadıydı. bu sefer izleyebiliyorum. demek ki yeterince creepy değil. çok fazla kukla olduğu için heralde insanlar kadar derinden yakalayamadı beni. olsun canım, üç yıl jenerikten tırstıktan sonra bu kadarı da olsun yani.

son olarak, falcı esmeralda rolünde emma roberts bence çok eğreti duruyor. onun dışında dev bir sorun yok bence sezonun gidişatıyla ilgili. ama şunu söylemek gerekli, ben o dehşetli palyaçonun hikayesinin daha uzun süreceğini düşünüyordum, olmadı, şaşırdığımdır valla.

şimdi esmeralda ve agent bey amcanın kuracağı kumpasları merakla bekliyoruz sayın seyirciler. zati sezonu yarıladık gibi, bakalım nasıl bir final bizi bekliyooor.