09 Kasım 2014

[The Sleepy Hollow S2E1-7.]

sleepy hollow'da action vakti, koşuuun!

resmen sezon başlayalı 7 bölüm olmuş inanasım gelmiyor, ne kadar da çabuk geçiyor bu sezon böyle yahu. doğrusu moloch'un dev planı, kıyamet, atlılar filan bunlar bahane, ben büyük bir keyifle ichabod'un genius hamlelerini izliyorum. zaten kendisi de çok hoş bir insan olduğu için diziyi izlemek ayrı bir keyif desem yalan olmaz.

bir kere her bölümde ayrı bir tarihi hikayeyler, inciller, yok efenim bıdıbıdının günlükleriyle ve amerikan bağımsızlık savaşı karakteriyle bağlıyorlar olayı. dolayısıyla hem bilgi ediniyoruz, hem fiction oluyor, hem de doğaüstü hem de korkudan yüreğime inmiyor (the strain ve salem gibi misal).

üstelik ichabod'un günümüz dünyasıyla imtihanı bence cidden çok komik bir şekilde işleniyor. direksiyon başındaki ulen ben herşeyi hallettim bunu mu çözemeyeceğim endişeli bakışı, telefonu katrinaya anlatması, katrina'nın korse ve kotlar hastaneden kaçışı filan çok ince düşünülmüş tatlı unsurlar.

bir diğer yandan en sonunda ek bir karakter geldi ve ekibimizin kara borsadaki elemanı oldu, çok şükür ichabod'a bir kimlik yaptırdı filan. üstelik son derece paragöz cin gibi bi insan olduğundan güven/şüphe ilişkisini çok güzel yansıttıkları gibi, ichabod'un alfa male konumundan yaptığı kıskanç yorumları da gülümsetmiyor değil.

velhasılı kelam diziyi bölüm bölüm uzunca yazamayacağım, ama henry'nin creepy büyüleri ve bilimum entrikalı olayı keyifle izlediğimi belirtmezsem orta yerimden çatlarım.

son olarak benjamin franklin cidden o kadar genius bir adam mıydı bimiyorum ama cidden northern lights ile şapka çıkardım, kayıtlara geçsin. orda katrina'nın çılgın hamileliği her doğaüstü dizide iblise hamile olmak şeklinde gösterilir ama bu ışık olayı bambaşkaydı, çok güzel olmuş tebrik ederim.

dediğim gibi, dizinin esas olayı olan moloch'un dev planlarıyle pek ilgim alakam yok ve her bölüm ayrı bir olayı çözdükleri için mutluyum. ilk sezonun dev sezon finalinden sonra yine güzel birşey yapacaklarına dair ümidim de olduğu için azimle izliyorum. cheers for team ichabod!