12 Mayıs 2013

[Doctor v. Eva]

Aklim bir time lord'un akli gibi su an. Ya da eger time lord diye bir tur olsaydi, gallifreyce donen o irili ufakli halkalarin cikardigi sesleri ve scattered yet confined dusunceleri boyle hayal ederdim herhalde. 

Bir yandan doctor who'nun son bolumunu dusunuyor, kafa patlatiyorum ne olacagina, nasil olacagina dair. Saniyorum ki bir noktada sorgulamayip, bazi seylerin doctor who evreninde oluverdigini kabullenmeliyim. Ayrica paralel bir dunyada, it's just the way it is demek de heer zaman iyidir. Overthinking is simply unbearable. 

Bambaska bir halkanin icinde bugun gittigim festivalde gordugum binbir yuz var. Hemen hemen bir yil sonra ilk kez gittigim okulumda yururken sunu dusundum: binalar degismezken insanlar nasil da yaslanabiliyor bu dunyada? Kutuphane onunun sigara sinmis kokusu ayniyken, ben nasil oluyor da o sabahlamalardan bu kadar uzagim? Minik paralel evrenler. Her birimiz, cizdigimiz yollarda yururken karbon kopyalarimiz, bizim birakmayi biraktigimiz izlerimizi kendi karbon kopyalarina aktariyorlar. Quite remarkable, isn't it? 

Baska baska yerlerden tanidigim ve bugun aman tanriiiigm diye sevinc cigligi atarak sarilip selamlastigim bir suru insanin gozleri ayni, bakislari ayni. Ama biliyorum ki iki fotograflarini yanyana koysam dunya kadar farkli. Biz gercekten de partly kurbagayiz galiba. Sicak suya atilinca feryat figan kacan kurbaga degil. Suyun icine oturtturulduktan sonra kaynatilmaya baslanan tencere icindeki kurbaga. Hani suyun kaynadigini fark etmeyen. Tabiy ben demiyorum ki haslanip olecegiz. Tam tersi, ayni asin icinde baska baska baharatlariz, ayni anda yaslanip buyudukce farkina bile varmiyoruz, ne mutlu. 

Tamamen farkli bir yandan ise, cok yorgunum. Yazmaya istekliyim, ama yazmaya mecalim yok. Bu coken yorgunluk neyin nesi bilmiyorum. [Sonradan gelen edit] Dun yatagima uzandiktan sonra yaklasik bir saat daha uyuyamadim. Kulaklarim uguldadi, kalbin sanki agzimdan firlayacakmis gibi carpti durdu. Karanligin, sessizligin ortasinda sirtustu uzanip kesik kesik nefes alirken, sunu dusundum. Belki de ayni anda bircok seyi daldan dala atlayarak dusunmek mumkun, ama tek bir yurek kaldirmiyo bunu, olamaz mi? Belki bu yuzden doctor'un iki kalbi vardir. Dusuncelerine, hayallerine bedeninin yetisebilmesi icin. Unlike eva peron.