24 Haziran 2013

[The Borgias - Series Finale.]

gözlerimi kapatıp bölümün bittiği anda hissettiğim duyguları anımsamaya çalışıyorum.

öfke. hüzün. pişmanlık. merak.

Uc yildir izleyip tanik olduumz bu harika hikaye boyle mi bitecekti? Herseyin yarim kaldigi bi oykuyle mi basbasa kalacaktik biz? Cesare lucrezia rodrigo micheletto'nun sonsuz entrikalari, muhtesem diyaloglari boyle mi bitecekti? 

Micheleetto basip gitti. Bu mudur ilk sorum. Bu mudur? Forliye de syle girebilirsin bak cesare uu bybi deyip ortadan kaybolan bir katil. Ona guvenmesi binbir zincirleme ve self inflicted iskenceyi bulduktan sonra sforzanin sag koluna ustelik de lucrezia ile ilgili bir meselede guvenipmis olmasi saka mi? Allah askina bu kadar mi basiyla sonunhn farkinda degilsiniz bu dizinin, yaziklar olsun! 

Sforza konusuna gelirsek, bolumun en tasakli sahneleri cok afedersin bu kadin etrafinda dondu. Zaten bolumun baska bi olayi yoktu. Uzunca bir sure sforza kadinina gicik olduktan sonra bu kadinin sonunhn boyle olmasi beni huzunlendirdi. Kendisine zehir alip utancini sonlandirmak istedim o derece. Bu arada ara bir dipnot, kostumler zaten guzel. Ama saclar icin ayrca bir alkis. Oldum olasi lucrezia'nin saclari cok cok guzeldi ama diger guclu kadinlar da muhtesem saclardan nasibini aldi. Neyse efendim, sforzaya donersek, valla kalenin onune top atisi yapip kaleyi cooot diye cokertmek harika bir fikirdi. Ama ondan sonrasindaki cesare'nin herkesleri kurtarip yapmayin leaan temali cikisina popomla guldum. Yazik. Bu sahneden cok zevk alcagimi dusunmustum.

Bir diger konuya gelelim: alfonsito. Yarab bu cocuk ne cekti be? Cok sempatik bi oglan olmakla birlikte malesef cesarenin karizmasina kurban oldu bu cocuk. En nihayetinde cesarenin imparator yaratir nitelikteki karizmatik siyasi hamleleri alfonsito'nun hirs bir yana, miymisik halleri ve her boka susan karakteri ni bogmaya mahkumdur. Oh. Ama bu kadar da boktan bir son, heralde en son sezon arasi verirken steven moffat'in aklina gelmisti. Bir de kayitlara gecsin, zehir sahnesi beklemiyordum. Bir an lucrezia'nin bu mal sona yarasir bi sekilde o zehri ictigini dusunsem de, ben kendisinden zehir icirmesini beklemezdim. Keske yastikla bogsaydi. Abisini oldurmek icin samdanin ipinin altina mum koyup siritarak bekleyen bir kizdan bunu beklerdim. Cok uzgunum. Bir daenerys targaryen olamadi lucrezia borgia. Ustelik ondan cok daha fazla potansiyele sahipti. 

Efendim rodrigo'ya gelirsek. Sonunun ne oldugunu gormedik. Zehirlenecegini biliyoruz. Hatta borgias dairelerinin muhurlenip bu 'dinsizler' yuvasina kimselerin girmedigini de biliyoruz. Ama keske bir epilogue olsaydi. Fena mi olurdu. Gecen bolumun sonunda cesare ve rodrigo'nun baristigi ve hepimizi aglattigi o sahneden sonra, i'll carve you out an empire konusmasindan sonra boylece sessiz sedasiz, cesare'nin lucrezia takintisiyla basbasa kaldigi bir sacma bir son: shame on you. Bu iliskinin on-going olup tarihe gectigini dusunursek, boyle bi tek tarafli zavalliliga crkilmesi tadimizi kacirdi. Bu muydu empire yaraticam diyen adamin sonu? Bu mudur cesare borgia? Yaziklar olsun. 

Evet, malesef huzunlendigim, sonuna isyan ettigim bir sondu bu. keske baslamasaydim demedim bu disi icin, yalan olmasin, ama keske son bolumu izlemeyeydim dedim. Havada kalirdi, son bolumu hayal ederdim. Cok da guzel hayal ederdim ustelik. Yazik. 

Merak her zaman cok onemli. Dizinin yayindan kaldirilmasi muhtemelen ani oldu ve son bolumu cekerlerken bu kadarini tahmin etmiyorlardi. Ama yine de, bence yeterli sure boyunca merak ettigimii biliyorlardi. Keske ucu acik kalsaydi, ucu acik kalacak birsey biraksalardi da, bir parmak bal agzimiza calinaydi. Olmadi. 

Sizi cok sevdik borgias ailesi. Bu ailenin hikayesini anlatmaya karar verenleri cok sevdik. Ozellikle belirtmeliyim: trevor morris'e hasta olduk. Muzik bilgi bankama katilan bu harika adamla tanismak dizinin en guzel yanlarindan biriydi. Yazar bilgi bankama binbir entrika ve zehir eklemek de ayri bir guzellikti. 

Herseye ragmen cok tesekkurler borgias. Daha guzel bir son sana yarasirdi ama yine de, herseye ragmen, cok tesekkurler tum soluksuz bolumler icin. You will be missed and expected for.