01 Kasım 2013

[Çalıkuşu 2013 - Bölüm 3-5.]

çalıkuşu'nun ilk iki bölümünü izlerken aldığım keyif sonsuzdu. ancak son üç bölümde işin rengi iyice değişti sinirlenmeye başladım a dostlar. öncelikle ben kitapların dizi ve filme çevrilirken içlerinde olmayan hikayelerin eklenmesine karşı değilim. elbette ki 1-2 yıl sürecek bir diziye belirli eklemeler yapılması doğal. film için de, karşınızda gördüğünüz karakterlerin durumunu daha da netleştiren yan hikayelerden doğalı yok. ama bir romanın başka şeylere alet edilmesine dayanamıyorum. belki bir başka roman olsa dayanırdım ama yok, çalıkuşu söz konusuyken dayanamıyorum.

kamran'ın babası seyfettin enişte veba oldu malumunuz. iyileşti iyileşecek derken, yok efendim insanlar onu arabasına almadı derken, kamran babasını sırtında hastaneye yetiştirdi derken üçüncü bölümü bitirdik yanlış hatırlamıyorsam. sonraki bölüm yine uzuuuunca bir süre bu adamın hastalığı ile ayakta kaldık. hayır dizinin resmi kanalında bu adamın iyileşip metres tutacağını yazmışsınız, o zaman bu adam ölmeyecek. madem ölmeyecek, bu yan karakterle 3 haftamızı sündürmenizin anlamı nedir? şimdi diyebilirsiniz ki, efenim hürrem'in de ölmeyeceği kesin, o zaman onun kaçırıldığı bölümleri filan nasıl heyecanla izledin? hürrem'in kayboluşuyla arkasındakilere yaşattığı şeyler ve dahi sebep olduğu karakter analizleriyle kusura bakmasın ezikella seyfettin eniştenin etkisi aynı mı? deli olmamak elde değil. sonra bu bölüm, yani beşinci bölümde, artık hastalığı aşan seyfettin beyin tüm toplumdan dışlanmasını izledik. yahu adama katıldığı cenazede toprak attırmadılar. kan nakli günahmış. yaşam sıvısı bizim değilmiş, onu aktarmak insanın neyineymiş. anladım, o mesajı anladım. anladık. nerden nereye geldik mesajı güzel. karanlıklara kapılmayalım mesajı güzel. karanlıklar, yobazlıklar bizi kelimenin tam anlamıyla öldürebilir, tamam. ama Bİ SUSUN LA! 3 bölümdür içimiz çıktı seyfettin enişte ile. kamran'la feride'nin ilişkisini görmek istiyoruz biz. nasıl ilerleyecek onları görmek istiyoruz? her bölümde 3 cümle ile geliştirmenizi istemiyoruz. ya o teyze ne çekti ne çektiiiii! o kadın tüm oyunculuğunu sinir krizleri geçirerek kullandı yeminlen. yeter be. valla yeter. artık feride'nin o muzır hallerini görelim. dizi öyle bir hale geldi ki, çalıkuşu lakaplı feride en aklı başında insan! böyle bir şey olabilir mi! o şiirsel ilk iki bölüme dönün artık lütfen. diziyi bırakmayacağım çünkü o muhteşem havayı gördüm ve nelerin mümkün olabileceğini anladım. haydi. geri dönün. yoksa yangın var diye bağıracağım valla.