26 Mart 2014

[Firefly: Son 5 Bölüme Doğru.]

daha yeni başladım aslında ama birkaç satır birşeyler karalamazsam çatlayacağım. evet efenim, firefly'dan bahsediyorum.

henüz 9 bölüm izleyebildim, geriye kalan bölüm sayısı 5. hüzünlü aslında, her bölümü keyifle izlerken sona yaklaştığını bilmek.

herhangi bir televizyon kanalının bir joss whedon dizisini kaldırması gerçeği gerçekten günah sayılmalı. karakterlerini bu kadar güzel oturtan bir yazar televizyon için zor bulunan birşey. hele de out of gas bölümüyle beni fethetti. herkesin geçmişini öğrenmek harikaydı! 

düşünüyorum da, river ile ilgili daha çok bölüm, daha çok bilgi ve hatta bir de spin-off görmek isterdim. açıkçası efsane olduğu kadar beni etkilemedi kaptan reynolds. ama river'ın her bölüm geliştirilen hikayesi accayip ilgimi çelmiş vaziyette. zaten uzun süre önce izleyip pek de bende iz bırakmayan serenity filmi kendisi ile ilgili yanlış hatırlamıyorsam. adı river olduğu için bile ayrıca dikkatimi çekti. aah doctor who, nerelerdesin özledik.

dediğim gibi her karakterle ilgili ufak tefek bilgiler veriliyor bize her bölüm. ama river'ın hikayesi daha derinden ilerliyor gördüğüm kadarıyla. geleceği görebiliyor olması artık malumum oldu. o çukur kazma gıdısı ile ilgili sahnede kanım dondu, çok üzüldüm. buffy ve willow'u da yakmaya çalışmışlardı tanrım. ne kadar büyük bir öfke ve çaresizlik anıydı o an.

neyse efenim sözüm o ki, bir karakterin nereden başlayıp nerelere gittiğini görmek çok güzel. keyifle izliyorum. gerçi bana öyle geliyor ki, hüzünlü ve hatta çaresiz sahneler daha yolda. işte sevdiğin ve alıştığın bir karakterin etrafında kontrolü dışında olan olaylar karşısında değişimine tanık olmak yok mu, buna nasıl katlanılır bilmiyorum. çünkü joss'tan böyle bir beklentim var ve gerçekleşmeyebilir bu sayılı beş bölüm içinde. tabii fan fiction bu tip değişimleri gerçekleştirmek için önemli bir platform ama yine de, o sahneleri görsek fena mı olurdu yani. ya da mesela tüm bunlar gerçekleşebilir, yine whedon'ın dehasına şapka çıkarabilirim ama bu sefer de devamı gelmez, çünkü beş bölüm kaldı. 

anlayacağınız dostlar, çaresiz anlar of firefly beni bekler. dizi bittikten sonra uzun soluklu birşeyler ayrıca yazacağım sanki. şimdilik, esen kalın, firefly'a başlayın göze alabiliyorsanız bu çaresizliği.