14 Aralık 2014

[Homeland S4E8-11.]

homeland bu sezon o kadar güzel ki, soluk soluğa izlemekten blog yazamamışım yahu!

en son yedinci bölümün yorumlarını yapmıştım, kaldığım yerden devam ediyorum. bitireceğim nokta ise sezon finalinden bir önceki bölümün sonu. haftaya sezon finaliyle birlikte doruklara çıkıciiz inşallah.

efenim sekizinci bölüm uzuuuun bir saving saul bölümüydü. doğrusu pek de umrumda olmayan, dünyanın en bayık insanı olduğu için pek de heyecanlanmadım. dağın başında kalakalsaydı yada şehrin ortasında alnının ortasında vurulsaydı çok sevinirdim. böylece saul the grumpy şirinden kurtulmuş olurduk. velhasıl sekizinci bölüm çok da heyecan yaratmamakla birlikte sonunu izlemek için değerdi:  en başta belirttiğim üzere en sonunda çok şükür biri carrie'ye içerdeki köstebeğin gudubet adam olduğunu söyledi. üstelik beni zehirlemeniz çok ucuzdu sohbetinin üzerine söyledi ki, yine beni fethettin pakistanlı adam. aferim, aferim.

derken derken geliyorum dokuzuncu bölüme. saving saul temalı bölümlerden ikincisi. allahım saul'un oturduğu yerde kalıp mıymış mıymış beni bu işlere konu yapmayın krizlerinde beynini patlatın da kurtulalım demedim değil. ama tabii bölümü harika yapan bu bölüm boyunca yaşanılan krizler değildi. sonuydu yahu sonuydu. anam elalem konsolosluğu basıyor, bombalar patlıyor, carrie tuzağa filan düşürülüyor dizide bu nedir! bir ara verin de nefes alalım, öleceğiz ayol.

gerçekten de maceraya beş dakika ara verin bacılar yakarışlarımı duyan senarist ekibi cidden o dev finalde bölümü bitirdiler ve biz kendimizi bir sonraki haftada kaldığımız yerde bulduk. tanrım olacak iş miydi bu olanlar soruyorum size. en başından alırsak, konsolosluğu basan taliban yardıra yardıra bayrağını çekti. doğrusu bu kadar organizasyon bu kadar istihbaratı şaşkınlıkla takdir ettim. bu ne lan? bu nası bişey? bölümün yıldızı yine quinn'di ve herkesleri kurtardı. ammavelakin olacak iş miydi bu dediğim olay gerçekleşti ve fara bu bölümün sonunda öldü. haqqani zaten onu aldığında ona zarar vereceğini hissettmiştim ama hain deyip öldüreceğini düşünmediydim. valla gitti kız. yazık oldu. ailesini aradıkları sahne baya etkileyiciydi yine carrie. bravo doğrusu. ve max. anam max sen neymişssin be? olayın nedir fara ile merak etmedim değil.

tabii bu noktada ayrı bir konu olarak konsolos kadının çirkef kocasına değinmeyi bir borç bilirim. ya sen baş yüzsüz müsün hayvan? bu kadar saf mısın? gerizekalı mısın? yeminle inanılmazsın ya. cidden senin boşboğazlığın yüzünden öldü şu insanlar. ne düşünmüş olabilirsin ki? geberesice herifin kendini asacağına filan hiç inanmadım bu arada. kadını zor duruma düşürdü, onu bir tarttı filan. götümün güven oyunları. gerçekten çok kızdım, sen ölseydin biraz hızımı alabilirdim ama olmadı. hapishanelerde gün ışığını görmeden öl lan. zaten desperate housewives'tan beri gıcığım sana paul, valla sinirlerimi tepeme çıkarttın. of.

şimdi on birinci bölümden olaylara devam edersek, onuncu bölümün sonunda quinn yardırarak ortamları terk etti ve haqqani'yi kişisel bir mesele haline getirdi. doğrusu onun yaşadıklarını düşününce bu durum garip değil. ama şunu söylemek lazım: quinn'e birşey olursa cidden bir süre bu diziyi izlemem. neyse efenim carrie onu bırakamayacağından bölüm quinn - haqqani - carrie ve lüzumsuz alman görevli kadın arasında gitti geldi. lockheart sıçmalardan sıçma beğenedursun, quinn dev bir bomba planıyla göz doldurdu yeminle. carrie herşeyin ortasına sıçaraktan operasyonu durdurdu -ben bu noktada sivil kayıpları düşünecek hali geçtim bu arada. patlamalar filan baya kaptırmış durumdayım. adeta bir dexter heyecanı ve kan macerası şeklinde izliyorum diziyi. haqqani kasting'e de selam ederim doğrusu, bravo.- ve birden bire ne görelim? teeeeee geçen sezondan beri gudubet saul'la sohbetlere koşan bir türlü ısınamadığım çirkef suratlı bey amca haqqani ile aynı arabada olmasın mı? yuh. adam üst düzey görevli, amerika'nın bundan nasıl haberi olmaz doğrusu şaşkınlıklar içinde olmakla birlikte, birkaç sezona yayılmış dev leak hikayesi için ayrıca takdir ediyorum. bundan sonrası sezon finali artık.

bu sezonun tadı damağımda kaldı, sezon finaliyle zirve yapması dileğiyle selamlarım sizi.

haftaya görüşmek üzere.