15 Şubat 2014

[Homeland: Post Season 3 Finale.]

Homeland ile ilgili bir yazi yazmistim amma daha kaydedemeden kayboldu gitti a dostlar. Saniyorum ki ilahi gucler dizinin uyduruk otesi sezonu hakkinda yazdiklarim bile fazla deyip yazimi tamamen ortadan kaldirmayi tercih etti.

Kisa bir ozet gecmem gerekirse, ilk sezonu izledikten sonra baslamadiysaniz bu ise hic girismeyin demistim. Amanin ikinci sezon oyle bir heyecanla baslayip oyle olaylarla bitti ki, sozumu yuttum, yardirin cocuklar homeland izleyin dedim. Beni o noktadan boyle bir noktaya getiren bu dizinin, beni heyecanlandiran bolumlerle baslayip bir felakete suruklenmesi beni cok uzdu. Bir dizi dusunun, ilk iki sezonu tum odulleri silip supursun, ama ucuncu sezonu degil odul almak, bir tane odule bile aday gosterilmesin. Olacak sey mi?

Carrie'cigim, seni bir de cia'in istanbul bolumune aktardilar. Beybi sen bu isleri birak tavukculuk filan yap bak soyluyorum. Bu kadar sikinti stresten sonra hic tekrar cia ile kavusma bence. Degmez. Miymisik saul kendi yuruttugu macerali operasyonu cenevre gorusmelerine bagladi ya, yani sozun bittigi yerdeyim. Ikilemim soyle a dostlar: simdi bir dizinin 2. bolumu olay dongusu 1. bolumu yazildiktan sonra yazilmaz. O ancak turk isi dizilerde oyle olabiler. Bir diziyi yazarken kurguyu daha birinci bolumu dahi yazmadan yaparsiniz. Hatta ilerideki sezonlari da bir dusunur tasinirsiniz. Bunun en guzel ornegi buffy'de gorulur. Uc sezon oncesinden joss whedon bircok hikayenin ucunu citlasmistir bize. Daha bir guzel ornegi de doctor who'da gorulur efendim. Ilk bolumle son bolumu baglayacak kadar dusunup, uc sezonun her bolumunu birbirine harmanlayacak kadar guzel yazip cizerler senaryoyu. Simdi tum bunlari dusununce cenevre gorusmeleri olmasaydi ne olacakti homeland'de dogrusu merak ediyorum. Son dakika degisiklerine tamam da, bu kadari da normal karsilanmali mi karsilanmamali mi diye dusunuyorum. Zannimca abarttilar ve normal degil.

Simdi biraz da saul'dan bahsedeyim. Saul, bence sen o tasindigin tipitos yunan kasabasinda kal, daha da geri donme. Icimizi kiydin, carrie'yi darladin, him him konustun ruhumuzu bogdun, reca ederim bir daha geri gelme! Sana cok gicigim. Mandy patinkin'in de bu kadar meshur olmasini anlayamiyorum. Elbette tiyatroda iyidir filan, ben ona karismam. Ama tv ekranina hic yakismiyor, uzgunum.

Brody, sana diyecek birseyim yok. Dana dana dedin, olaylara giristin miristin, en sonunda seni bekleyen sona vardin, ne diyeyim. Carrie'nin o halini unutamayacagim. Sadece bu.

Bu sezonun tek havali karakteri dana'ydi. Efenim kendisi brody'nin kizi oluyor. Kiz bir durusa sahipti ve sonuna kadar da bunu korudu. Neyse ne dedi, evini ocagini birakti soyadini degistirdi hayatini kurdu. Gerci dana ve psikopat sevgilisinin yollara dusmeleri filan bayaaaa bayik sahneler yaratmis olsa da, yine de, bir tek kendisini sevdim koca sezon boyunca, geriye donup bakinca boyle hissettigimdir. Aferim.

Dur simdi haksizlik etmiyim. Bu sezon kendisine cok yer vermeseler de, quinn reyiz de baya iyiydi. Canim benim, carrie illa vurulacaksa ben yaparim havalari cok karizmatikti. Seni seviyoruz quinn. Ama bil ki cia'de harcanip gidiyorsun. Degmez valla, bak gordun yasadin yani.

Bombos gecen bir koca sezonun ardindan soyleyeceklerim bu kadar gibi. Dilerim cia saul miymisindan kurtulur da oteki sezon heyecanli olayli molayli bur sezona yelken acar. Bak istanbul filan dediniz, ben yokken gelmeyin rica ediciim. Claire danes'i romeo ve juliet'ten beri takip edip, temple grandin'le ayaklarda alkislayan, homeland'e de sadece onun adi icin baslayan bir insan olarak, kendisini istanbul'da bir goreyim, bir tanisalim evet, vaktidir yani. O zamana kadar, selam olsun efenim.