15 Şubat 2014

[Post The Breaking Bad.]

Efendim sira geldi uzun suredir yazmayi beklediggm yaziya: the breaking bad.

Breaking bad hayranlari kusura bakmasin ama soze su sekilde baslamayi bir borc bilirim: ben hayatimda bu kadar overrated bir dizi gormedim. Oh be! En basindan sonuna her bolumunu izledikten sonra artik gonlumce yorum yapma hakkina sahibim, cok sukur!
 

Dizinin konusunun enteresan oldugunu kabul edeyim. Gercekten de walter white kendini caresiz hissetmenin nasil birsey oldugunu bize geciriyor ve en baslarda onun hamlelerini anliyoruz. Onun o dehsete kapilsa da adam olduren hallerini seviyoruz desem yalan olmaz. Ama sonrasinda o tavukcu bey amcayla girdigi isler misler o kadar baydi ki beni size anlatamam. Oyle her hafta heyecandan olup bayilip beklenecek birsey gormedim, her bolumu de ha geldi ha gelecek diye izledim milletin bayildigi bolumler bunlar mi acep diye. Dizi cok yavas. Cidden cok yavas. Onun o karanlik adama gecisini anlamak cok zor degil ancak esas sikinti karanlik adama gecerken yaptigi aptalliklar. Har har har araba sur oraya, har har har buraya git derken boyle gotun basin havaya gelir iste walter.

Bir de tabi skyler'dan bahsedeyim. Skyler bu dizinin kahramani bence. Ben olsam ben de onun verdigi tepkiyi verir, onun yaptiklarini yapardim. Ne cektin be skyler ne cektin, vallahi hayret yani. Sonlara dogru o guclu durusu ve ana ogul walter'in gonderdigi paralari reddeden o halini bir kere daha bin takdir points yolluyorum.

Bu kadar yazmisken jesse hakkinda yorumlarimi da yapayim efenim. Kendisi cok zayif bir adam. Yanindakine bagli yasamak zorunda olan ufak capli suclulardan. The closer'da vardi boyle bir karakterler. Philip stroh zayif karakterli adamlari suca tesvik edip kendisi de istirak edip hicbir iz birakmadan ortadan kayboluyor, sonra o zayif adamlarin avukati olarak tum olayin ustunu kapatip beraat ettiriyordu herkesi. Brenda az ugrasmadiydi kendisiyle. Iste efenim su birkac satirda anlattigim stroh bile walter'dan on kat daha basarili bir kotu. Walter onun tirnagi olamaz. Ama jesse o ezik zayif adam olmaya aday. Yes bitchaz temali repligi filan da onu kurtaramadi gordugunuz uzere dustugu bok durumlardan. Evinde parti alem bilmemne derken, yok efenim bagimli kiz arkadasi, yok efenim walter'in kizi kurtarmamasi filan... Cidden baydin beni jesse.
 

Simdi geliyorum bu dizide karizmatik kotu unvanini hak eden tek insana: tavukcu amca. Adini animsayamayacagim, simdilerde revolution'da arziendam eyleyen bu amca baya basariliydi. Meksikalilarin hakkindan geldigi sahnelere bin puan veriyorum. Ama bu adamcagzin da tum foyasinin ortaya cikmasiyla yikildim. Kotu dedigin dexter gibi ortaya cikmamakla, ifsa olmamakla namini yurutur. Bakin, dexter'in uyduruk final sezonuna ragmen kendisi hala bir efsane benim gozumde.

Gelelim dizide favori karakterime. Tabii ki better call saul! Adam cok guzel bir touch olmus. Hani bazi filmlerde accayip karanlik adamlar vardir avukat rolunde. Iste saul o stereotype'i yikan adam. Isi biliyor ama o bizden biri! Hem komik, hem ihtiyatli, kendisine bayiliyorum. Dedikodulara gore bir spin-off geliyormus hatta. Adi da better call saul. Ben ayrica oturup izlemem ama kendisine destegim tam evet.

Son olarak zavalli hank'cigimden bahsedeyim. Ulen ne cektin be hank. Esin ayri bir alem, isin ayri bir alem. Sagligin da seni zorladi malum, ne cektin be. Sen cukurlara atilacak adam miydin be hank? Gonlum istedi ki sen walter'i tutup surukleye surukleye merkeze getir. Ah, kismet olmadi. Yazik...

Son bolumler hakkinda kisa bir not daha yazayim de gudubet breaking bad hakkindaki bu yaziyi tamamlamis olayim. Walter'in herkesle olan yarim kalmis hikayesini bitirmesi guzeldi. Hakkini yemiyorum. Hani su arkadaslarina gidip para olaylarini cozmesi guzeldi, cocugunun hayati kaymadi. Amaci da buydu aslinda. Yaptigi tek anlamli sey o oldu. Jesse'yi kurtarmasi da anlam disinda birseydi bence. Gonul borcu diyebiliriz. Seviyor ama aslinda borclu gibilerinden. O yaptigi mekanik silaha da gotumle guldum cok afedersin. Adam en nihayetinde kafasi fene mekanige filan basan bir adam. Bir silahla tum dusmanlari aradan cikarip laboratuarinda olmesi manidar oldu. Hatta gunumuzun meshur soylemiyle: zamanlama manidar. Ama tabii ki baska turlusunu beklemiyorduk. Ne yani, walter mutlu mesut yasayip uyusturucu baronu mu olacakti? Buna gercekten inanan var mi? Hic sanmiyorum. Yani en azindan beni inandiramadi, anlasamadik walter'la.

En nihayetinde bu kadar yavas bir dizinin bu kadar takdir gormesine cok sasiriyorum. Kendisini hemen hemen iki kat hizli izleyerek ancak bitirebildim, eger boyle bir teknolojik imkan olmasaydi katiyen bitirmezdim diziyi. Ama sabrettim ve seyrettim sayin seyirciler. O yuzden bagira cagira da soyluyorum oooh: breaking bad hayatimda izledigim en overrated dizi olarak tarihe gecti. Saygilar.