15 Şubat 2014

[The Walking Dead: S4E9.]

The walking dead'e ara vermis, en sonunda herkesi hapishaneden cikarmistik a dostlar. Sezonun devaminda ilk bolumu izledik, kisacik bir izlenim yazisi yazayim da walking dead chapter'i da tamamlansin.

Efendim walking dead'de benim en gicik oldugum sey, karakterlerin bir cati altinda boooyle yasayip gittikleri, ekin filan bictikleri olay kurgusuydu. Bir ciftlik tutturdular once. Sonra iki koldan hem kasaba gorduk, hem de hapishanede ciftcilige basladik. Oyle daraliyordum ki! Hicbirsey olmamis gibi yasamalar beni acayip darliyordu. Ama en sonunda istegime kavustum, gozum aydin!

Toplu tufekli bir savasin ardindan en sonunda hapishane yandi bitti kul oldu, herkes kendi yoluna gitti. Oh be! Booyle yayildiklari ve kendilerini guvende hissettikleri hikayeler silsilesi icin izlemiyorum ki ben bu diziyi! Her an diken uzerinde olmak bu diziyi korkulu yapan tek unsur bence. Oyle zombiydi makyajdi filan, hep yan unsurlar. Telin otesindeki zombi beni neden gersin ki? Uykularimi kacirip duzenimi bozan esas kurgu, bir eve girip uyumak ama gercekten guvende oldugunu da bilmemek. Sukur, ilk sezondaki o sikintili havaya donduk.

Peki ya donduk de ne oldu? Carl'la gecen bayik bolum diyorum baska birsey demiyorum. Rick'un uyuyan guzel oldugu bu bolum, carl'in babasiyla hesaplasmasini gorduk. Ama rick reyiz grubu olmadan hicbirsey oldugu icin carl'in bagirip cagirmalari bosa savrulan tehdit gibi oldu. Bu arada tum kursunlarini harcayan carl, cok malsin. Baska birsey yazmaya gucum yok valla.

Ama uzerine saatlerce yazabilecegim bir mevzu gectigi icin, bu bolumu sevmedim desem yalan olur. Michonne. Michonne seni hint salvarinla gordum ya, bu dizide beni baska bisiy sasirtmaz gibime geliyor. Onun hep vahsi yonunu on planda tutan senaristler bu sefer ters kose yapti a dostlar. Anne michonne. Sevgili michonne. Dost michonne. Such a survivor! Bir kapi esigine cokup gozyaslarina bogulmani da, rick ve carl'i gordugun an doktugun sevinc gozyaslarini da asla unutmayacagim.

Haftaya olan bolumde beth'ten beklenmeyecek olgunluklar ve hatta cool'luklar silsilesine yeni seyler eklemeyi heyecanla bekleyecegim. Meanwhile, michonne yapacagini yapti, hershel reyizi ebedi huzura kavusturdu. Bakalim otobustekilerin kaci huzura kavusmus, kaci dehset icinde. Ve aslinda benim icin hic onem teskil etmeyen (bkz: zombi kiyametinde cocuk yapmak bkz: ne bekliyordunuz ki baska?) ve dizinin adeta en onemli meselesi gibi gosterilen bir baska sorunun cevabini da bulmayi umit ediyoruz. Judith yasiyor mu yoksa zombi mi oldu ne oldu yani? Gorecegiz, gorusecegiz a dostlar.