15 Şubat 2014

[Post American Horror Story: Coven.]

american horror story ilk sezonunu dehşet içinde izlediğim, ikinci sezonunda dehasına tekrar tekrar hayran olduğum ve artık üçüncü sezonuyla başımın tacı olan bir dizi. evet, yıllar süren doğaüstü dizilere olan ilgim, hayranlığım ve hatta karaladığım birkaç doğaüstü senaryo sayesinde mi desem ne desem, üçüncü sezonun temasının coven olduğunu duyunca sevinçten bayılmış olabilirim. sezona konuk olan muhteşem isimler bir yana, supreme ve the seven wonders konseptini de bana tanıttığı için ayrıca yazarlara bir teşekkürü borç biliyorum.

şimdi gelelim, yazmadığım haftalarda yaşanan gelişmelere, tabii aklımda kalan gelişmelere.

nan'i öldürmeleri gerçeği! yareppim kendisinin komşu çocukla ve oğlanın annesiyle mücadele biçiminden çok güçlü olduğuna inanmıştım nedense, üzüldüğümdür. efenim bahsi geçmişken, o komşu çocuk ve annesinin de hikayesini yardırarak bağlamaları bir hikaye salkımını daha bağlayan yazar ekibine selam çakmama sebep oldu.

geliyorum the sezonun olayı olan şeye: cordelia! cordelia'nın gözlerinin kör olması yeterince kötü diyordum. sonra her biri bir başka cadıdan alınan iki gözle buluştuklarını görünce what the fuck is this shit dedim. sonra cordelia vision gücünü kaybetti. hüzünlenmedim aslında, tabii kadıncağız görebildiği için mutluydum. ama cordelia kalktı gözlerini çıkardı coven'ı korumak için! what the fuck is this laaaan! demek suretiyle bir başka boyuta geçtim. cordelia yeminle çılgınsın! ah fiona'cığıma kulak versen keşke, güç her zaman senin içindeydi halbuki. velhasıl cordelia'nın sonu: kadın resssmen supreme oldu yahu! inanamıyorum! tüm diğer kızların da girdiği testten kazık kadar kadının çıkıp da coven ldieri olması beni üzdü gibi anlaşılacak olsa da bu kelimeler, aslında hemen hemen benim yaşıtım bu kızların böyle güçlerle kraliçeliğini ilan etmemiş olmasına sanıyorum ki içten içe bir mutluluk duygusuyla tanıklık ediyorum. yalnız söylemeden edemeyeceğim. yahu o mıymış kızın ölümünün kapının üzerindeki demirlerde olması şaka gibiydi. ne yani o kadar atar o kadar trip filan bunun için miydi? oysa ben sizin kyle için diğer kızla kapıştığınız sahnede orta yerimden çatlamıştım meraktan. vay anasını demiştim. bu ikili bakalım daha ne kadar kapışacak. youuv.

bir diğer yorum: misty'nin diğer alemden dönememiş olması nedir? çok üzüldüm. senaryo-wise sormuyorum bu arada yanlış anlaşılmasın. sadece çok üzüldüm. en nihayetinde kendisi ölüleri uyandırabiliyor. başka bir boyuta uyuyarak geçip de kendi cehenneminde sıkışıp kalmasını yediremedim galiba. üstelik ne cehennem allahım! çok korkunçtu! o sonsuzluk nasıl yaşanır, nasıl katlanılır, allah yardımcısı olsun diyorum.

madison'ın sonunun da kyle'ın elinden olması ayrı bir ironiydi. ama sanıyorum ki hepimiz bunu bekliyorduk. sonuçta madison dizinin başından beri insanın asabını bozan bir karakterdi. ve kyle kadar unstable birinin asabını bozmaya gelmez madison. yazık. çok yazık.

precious'çığım ve zoe mıymışı (evet bu kızın adını anımsamak için internetlere baktım) cordelia'nın sağ kolu oldular. bu noktadan sonra benim için cordelia'nın ne bok yediği pek önemli değildi. ama cordelia'nın canlı yayına çıkıp da biz cadıyız, bu allah vergisi temalı konuşmasını hiç gerçekçi bulmadım. genelde filmlerde dizilerde bu tip alternatif senaryolar her zaman insanların cadıları taşlamasıyla filan sonuçlanır. belki ben bu senaryolara çok maruz kaldım o yüzden biraz eğreti oldu gözümde ama yine de, enteresan yani böyle bir twist vermeleri. heralde aman laf olsun okul dolsun dediler. desinler. yine de kabulüm.

şimdi geliyorum dizinin son sahnelerine. tabii ki fiona'nın geri dönüşünden bahsediyorum a dostlar. iki sezondur jessica lange'ı miserable halde gösteriyor olmaları oldukça can sıkıcı. üzülüyorum. ama jessica son anlarında bile öyle bir etkiyle insanı avcuna alıyor ki, bir yandan ağlamak istiyorsunuz, bir yandan mutlu olmak. bir yandan merhamet etmek istiyorsunuz, bir yandan da umursamamak. işte bu sezonun sonunda beni hüzünlendirdin jessica. merhamet etmek istedim sana. üstelik seni yine kendi cehenneminde o balık kokan evde sana zarar vermeye meyilli adamlar görmek. of. hiç olmadı. ama hikayeyi yine perfect cycle olarak tamamladılar. yine kabulum. yine kabulüm.

son sahne demişken bir de son söze yer vermek isterim. ben bir cadıya zarar verdim, ölümü hakediyorum doğrusu neyse onu yap diyen cadı teyze. cordelia'nın ağlaya ağlaya doğru olduğunu kabul ettiği bu beyan karşısında ikinci kez kazıkta yerini aldın. yahu sen neden balenciaga dedin?!?! gerçekten bu bir foreshadowing mi? doğru mu yani şu balenciaga modeli kızın babasının nazi subayı olması filan? jessica lange bu yüzden mi alman aksanı çalışıyor?

en yakın zamanda ryan murphy'den dördüncü sezonun temasını açıklamasını bekliyoruz a dostlar. o zamana kadar, american horror story'siz kalmayın, siz de bir ucundan yakalayıp başlayın. pişman olmayacaksınız. sevgiler.