23 Ağustos 2012

[Ege Hatırası.]

Bu yaziyi omzumda rutbe misali tasidigim yer yer soyulma izleri ve ayrilmadan son kez icime cektigim ege havasi burnumda tuterek yaziyorum marmara kiyisindan. Gecenin tek sesinin catal bicak tikirtilari oldugu, arka planda tam da hafif muzik denilen turden bir melodi eslik ediyordu bana gecen hafta. Yanimdakilerin korktugu, yanimizdan uzaklastirmmaya calistiklari o kediler bile guzeldi gozume inanir misiniz? Sanki onlar da ortama uyum saglayivermis, onlar da miskin, onlar da dinlenmekten bitkin ama onlar da huzurla kavrulup tum yilin yorgunlugundan tekrar doguyorlardi. Sezlongda kendime serdigim havlumun ben denizdeyken ucmamasi tek dilegimdi gecen hafta. Aman her yanim esit yansin demek ise bir baska umut. O tahta iskelede ayagima kiymik batmasi bile nesemi bozamadi, tek derdim bu olsun, yeter ki tavlada yenilmeyelim oyle degil mi? Iste simdi, onumuzdeki haftalarda egenin tuzundan, marmaranin ruzgarindan uzaklara dusup bir odanin icine girecegimi dusundukce buyuk bir pismanlik yasiyorum. Yok. Bu pismanlik yanlis yaptigima dair bir pismanlik degil. Mazallah muck tak tak tak [yazar burada tahtaya vuruyor] oyle bir durum cok fundamental bir pismanlik olurdu ve derhal bir plan gerektirirdi. bu son iki ayla ilgili de hic bir pismanligim yok dogrusu. Daha fazla gezmeyi herkes ister ama tanidik simalarla dolu bu kasabada olmak beni tum gezilerden daha mutlu etti. Dayi dedemin kihkih gulusleri arasinda aman yine geliyorlar kahkahalari, unutur o be yaa cumleleri her yabanci ickiden daha sarhos etti beni mutlulukla. O yuzden dedim ya, pismanligim yok bu iki aya dair. Benim buyuk pismanligim denizden cikar cikmaz soluk aldigim o dus. Keske egenin tuzunun tenimde biraz daha gezmesine izin verseydim. Daha cok icime cekseydim. Daha cok sinmesine izin verseydim o kokunun icime. Kalsaydi tutuklu bende. Atlamasaydim birden bire soguk sulara. Merdivenden tek tek inip, an be an usuyerek, her adimin ayri anilar yaratmasina izin verseydim. Ayy soyle usudum, boyle usudum cigliklari atsaydim. Birdenbire suya atladiktan sonra dakikalar sonra oh isindim demek yerine, soguklugu sirtimda hissetseydim. Guzel dakikalar saatler gunler gecirdim gecirmesine de, daha cok surunup daha cok ansaydim diye dusunmeden edemiyorum kis kis gulerek. Overall, kalbim Ege'de kaldi dostlar. Tekrar gitmek lazim almaya...