13 Mart 2013

[Les Misérables.]


Bu aralar sefiller dinliyorum surekli. Hatta spesifik bir zaman vermek gerekirse, sefiller takintim gecen cumadan beri suregeliyor, malum turkiye'de vizyona gecenlerde girdi. Dogrusu tum sarkilarini dinliyorum seviyorum ve sevecegime eminim de, I dreamed a dream'in yeri bambaska. Ustelik bu noktada ironik bir noktaya da parmak basmak istiyorum. Sefiller'i okuyali baya zaman gecti. Kelimenin tam anlamiyla klasik, eski klasik donemlerimde kaldi cidden. Bu kitaptan geriye aklimda birkac isim kaldi. Obviously, jean valjean. Yani. Oeah. Javert. Mufettis javert hatta. Amanin bir ara bu adamin adini unutup yana yakila dusundukten sonra daha da unutmam. Ve tabii ki de cosette. Bu uc isim yer etmis bende, fantine filan hak getire valla. Surculisan ettiysek affola. Bu noktada en enteresan durum ortaya cikiyor. Muzikalin en unlu sarkisi en hatirlamadigim isimden cikmis a dostlar, what kind of sorcery is this? Inanilmaz cidden. Iste efendim, surekli bu sarkiyi dinleyip soklara soklara giriyorum boyle birsey olamaz. Dusundukce daha enteresan geliyor. Dahasi, sadece anne hathaway'den degil -ki bence gayet guzel bir yorum. Filmin studyo kaydiyla degil de canli cekimden alinan seslerle cekilmis olmasi genius! Bu olayi o kadar takdir ettim ki! Ustelik daha kismet olup da filmi izleyemedim! Sarkiyi dinlerken -tenks tu yuutub- fantine'in hickirik seslerini, goz yaslarini, ic cekmesini duyuyoruz. Oyle muhtesem ki! Iyi ki boyle genius bir fikri ortaya atmislar bebeyimler- tuuum yorumlarini dinliyorum sarkinin. Susan boyle'dan 95 opera kayitlarina kadar cocuklar, imaginez-vous! Hizimi alamayip ayaga firlayip ben de eslik ediyorum filan, gormeniz lazim. Gozlerim doluyor. Kanim cekiliyor. Tahtaya vuruyorum. Bulundugun anin gercekliginde hayallerinin olduruldugunu aglaya aglaya anlatan bir kadin... Daha aci bir sahne olabilir mi? Neyse efendim. Velhasilikelam bu filme gitmek istiyorum. Cok acil. Denk getiremiyorum da ama, mutlaka mutlaka denk gelicez ve russell crowe'un ponpon sesi, anne ve hugh'un cosmalari, amanda'nin goz devirmeleri, devrim, ask, ihanet, pismanlik, onur, gurur ve insanlik hakkinda heerseye tanik olacagim. Bekleyin beni anacim.