04 Ocak 2013

[31 Aralik 2012, Paris.]

Paris'te yilbasina saatler kala! Sabah -daha dogrusu oglen- uyandik ve kendimizi musee d'orsay'a attik. Kapaliydi yea! Biraz uzucu olmakla birlikte oraya yurumek ve o heyecan bile yetiyor oyle seviyorum ki! Arkadan polis sirenleri gelirken doctor oradaydi yeminlen!

Baska nereye gittik pekiii? Shakespeare and coooooo! Yarebbim saatlerimi burada harcayabilirim. Ustelik sadece burda degil gibert jeune'de de gecirebilirim. Kartpostal kartpostal uzerine alip kartpostal kartpostal uzerine yazdim yahu! Cok mesuduuuum! Baska baska ne aldim? Heredotus - the histories'i aldim! Ingiliz hastanin heredotu yahu dusunebiliyor musunuz?! Aldim ve damgalattim, ay yarebbim yazdikca mutluluktan olucemmmm! Baska naaptik efenim? Leon de bruxelles hemi de st germain'de. Ye ye ye nereye kadar yiyebilir bir insan? Bilmiyorum. Henuz o sinira dayanamadim, olunceye kadar yiyebilirim galiba! Sonra ne yaptik peki? Ay yazarken kendimden geciyoruuum! Sacre coeur'e gittik! Ne guzel bir yerdir burasi, o ressamlarin her biri bu kadar yetenekli olmak zorunda midir? Yoksa her cafe bu kadar guzel mi, benim kafam nerelerde? Kadehler devrildi. Ruzgardan usutuldu. Ama icim sicacik!

Kalktik efendim burdan da, otele donus ve hazirlanip restorana geldik. 'François Felix'teyiz efendim. [Ya su ani yazmasam olurum. Arka fonda natural woman caliyor. Geldigimizde padam padam caliyordu. Yarebbim l'hymne amour'la huzunlendigim anlar yasandi. Yarin kesin edith'e gidiyorum.] 8 kiz geyik muhabbet halen devam ediyor. Disarida yagmur, ama keyfime diyecek yok. La foule caliyooooooor! Yarebbim mutlu olucem su an! Bu sehri, Edith'i, dostlari cok seviyorum! Edith edith edith, votre voix est comme l'ame de paris! Ask havasi havada, hayirlara yazsin.

Ilk sise sarabimiz sona erdi sayin seyirciler. Kayitlara gecsin. Bakalim gece nasil devam edecek :)

[...] Yeni yili champs elysees'de semsiyeler acik durumda keyifle ve guzel dileklerle karsiladik efendim! Trafik yoktu ve tum cadde kutlama yapan insanlarla doluydu. Sonrasinda bastiran yagmurla birlikte asabim bozulsa da -en yakin metro duragi kapaliydi digerine yuruduk beheey- diger duraklar icin degdi dogrusu. Once st. Michel'e gittik. Ordan yuruyerek st. Germain'de bulduk kendimizi. Dogrusu yon duygum takdir edile! Tirt diye cikiverdik valla. Bir sure ilk girdigimiz barda baysak da, cikip bir digerinde aradigimiz yilbasi ruhuna ulastik. Su an aci bir sekilde dank etti ki gittigimiz yerin adini hatirlamiyorum ya! Muzet diyesim geliyor ama degildi. Pof. Tabii bu noktada kafalarin ne kadar dumanli oldugu ortaya cikiyor. En nihayetinde kafami kaldirip bakmamisim yahu. Neyse efendim bu mekanin fiyatlari uygun olmakla birlikte, muzigi filan da eglenceliydi. Dans pistinin ortasinda dans eden iki dutch, sizi unutamayacagiz. Ressssmen smokin giymislerdi. Ressssmen. Bir de bizim gibi champs elysees'deymisler, o yagmurda soaking wet dedigimiz cilgin pozisyonu almislar. Kimya ve makina okuyorlarmis. Vesair vesair. [...] Simdi oturup da kimsenin uzun uzun hikayesini anlatamiyciim. Cunku bu satirlari yazarken alana giden RER'deyim ve kalbim kirik, parcasinin bir kismi geride kaldi ve geri dondugumde artik tam olmayacagim. Neyse efendim yilbasi gecesi the mazet'te [evet bugun tekrar onunden gecip ogrendiiim] cok eglendim! Oradan ciktigimizda saat 4 sulariydi ve hala yagmur yagiyordu desem inanir misiniz? Uzunca bir sure taksi bekledik ve en sonunda burada annesiyle yasayan ermeni taksici ile sohbet ederek otele geldik. Itiraf ediyorum, taksi beklerken bir an orada oylece kalacagimi dusundum. O kadar icmis ve yorulmusum ki, ruhumu teslim ettim galiba, ondan bile haberim yok. Bu noktada diger ekstra kritik kirilma anlarindan birini paylasmayi bir borc bilirim. Karnim agriyordu. Ilac icersem icki icemeyecegim, icki icersem ilac icemeyecegim. Tahmin edeceginiz uzere ickiyi sectim cocuklar. Ickiyle bir sure agrim olmadi, ama otele donup yattiktan sonra sabah yedi sekiz dokuzda agrilar icerisinde uyanip, hala 6 saat olmadi mi iceli diye sayikladim resmen. Velhasil 5 saat sonra yarim agri kesici ve ustune 2 saat sonra diger yarimi icmemle birlikte ayaga kalkabilecek duruma geldim. Yeni yila selam olsun!