15 Nisan 2013

[It's been [101] years since the Titanic sank from under us.]

"Cok usuyorum. Cok. Usuyorum. Cok. Usu. Yor. Um. C. O. K."

[...]


"Bitiyor, cok az kaldi, bitiyor. Uzerimde bir isik var. Ne ayin mavisi, ne yildizlarin beyazi, sicak, sari bir isik var uzerimde. Usumek bitiyor. Soguk bitiyor. Nefes alislarim canimi yakmayacak artik. Canim hic yanmayacak."

-Jack... Jack... Jack... There's a boat. Jack... Jack... Jack... Jack! Jack! There's a boat, Jack. Jack...

"Gozlerimi acmasam, biner miyiz o bota seninle beraber? Tutup ceker misin binip gittigin gemiye yeniden beni?"

-Come back. Come back. Come back. Come back. Come back! Come back! Come back! Come back. Come back.

[...]

-I'll never let go Jack, I'll never let go.

"Usuyorum. Cok. Cok. Cok. Soguk. Sog. Uk. So. Guk. Cok. Cok."

+COME ABOUT!!!
______________________________________

[Oyle cok usumek ki, dislerinin takirtisindan ic sesinin bile kekelemesi. Oyle cok usumek ki, ic sesinin harflerinin genzini sogukla yakmasi. Hayal edebilir miyiz? Sanmam. Ama deneyebilirim oyle degil mi?]
__________________________________

Sev. Soz ver. Yasa.

Herseyin sona ermesiyle dahi devam eden bir aski anlatan Titanic... Hayatima girisinin 15. yilinda, 15 yildir oldugu gibi yeniden basbasayim seninle bir 14 Nisan gecesinde. Seninle sulara gomulmus tum asklar, tum mektuplar, tum aileler ve umutlarin her birini tek tek bilmiyorum. Ama her birini anliyorum. Tarihlerin onemli olup, saatlerin onemsiz kaldigi bir dunyada, gece boyu kulaginizi cinlattim. Ny saati, londra saati, istanbul saati dinlemeksizin, duzeltilen cogu hataya ragmen, insanoglunun o kendini begenmis halinin nelere mal olabilecegini tekrar tekrar okudum tarih kitaplarinda. Kayip giden son yolcunun hayatiyla birlikte living memory'den silinen bir hikaye oldunuz siz belki ama yasayan bir hikaye olmaktan asla cikmayacaksiniz biliyorum. Tesekkurler James Cameron. Tum kalbimle sonsuz tesekkurler. Su filmle bunlari bana dusunduren, tum dunyaya dusunduren, tum dunyanin anlamasini istedigim bu konuya emegi gecen herkese sonsuz tesekkurler. Tum dunyanin anlamasi-gormesi gerektigine inandigim bu muthis trajedinin dokundugu herkese ise ancak huzurlu uykular dileyebilirim artik. Her neredeyseniz, huzurlu uykular...