20 Nisan 2013

[Spartacus War of the Damned - Series Finale]

Spartacus'un epik finali hakkinda yazi yazmamak mumkun degil a dostlar! Boylesine guzel bir destana ancak boyle bir son yarasirdi! 

Itiraf ediyorum, spartacus'un yaraticisi steven deknight'i uzun suredir takip etmeme ragmen spoiler olmasin diye en once kendisini takip etmeyi biraktim son bolume hazirlik olarak. Soluk soluga bekledim desem yalan olmaz, dogrudur. Bolum yorumlarina gelecek olursak:

Bir sure ekrana sicrayan kani zevkten gozum donmus bir sekilde izledim evet. Ucusan kafalar, akan kanlar, saplanan mizraklar yaklasik yarim saat boyunca kendimden gecirdi beni, o nasil sahnelerdi, o nasil bir destandi, o nasil birseydi hala aklim almiyor yeminlen. Sonrasinda ise baslanan taktik savasi sahnelerinde tekrar zevkten geberdik a dostlar. O cukur, o merdivenler filan, beheeey de beheeey! Vay anasini ya, biz burda dizi yapiyoruz sanarken herifler destan yazip diziye cekiyor, dizi dizi degil mubarek basucu eseri. Helal olsun baska da birsey demiyorum!

Gelelim bolumun geri kalan olaylarina. Yareppim crassus, ne olursa olsun cok onurlu bir adamsin ya. Zavalli kadincagizi carmiha gerdirmesen iyiydi ama yine de bir romalinin agzindan baska bir dunyada keske tanissaydik sozlerini duymak, ustelik egosus bir sekilde bunlari oylece spartacuse soylemen muhtesemdi, helal olsun! Ustelik en sonda pompei'ye zaferi teslim edip politik hamlelerin gozden kacmadi, keske tarih farkli bir sekilde olsaydi. Cunku boyle ortada kaldi. Tabi kalmadi da aslinda, yine de, it felt wrong. 

Gelelim spartacus'un son savasina. Valla o kadar lejyonu gorunce ben bile altima sictim yahu, yuh! O nasil collosal bir guctur, o nedir ya nedir?!?! Yenilecegini bilip, insanlara zaman kazandirmak icin olume gitmek nedir? Canakkale destani yaptiniz yemin ederim helal olsun! Gannicus gibi bir adam bile o ezik kiytirik sybl midir ne boktur onun icin olumleri goze aldi valla catladim ki ne catladim! Ay bir de agron ve sevgilisinden bahsetmeliyim. Daha dogrusu agronun sevgilisini kim takar, agrondan bahsetmeliyim! Canim benim kilic tutamiyordu ama savasa giricem de giricem dedi ya, valla icim acidi. Nassir miydi naseer miydi o ezik cocuk da valla umrumda degil. Cirkinler cirkini. Such a loss to woman kind diyorum agron icin baska bisiy demiyorum a dostlar! 

Sona dogru yaklasirken elbet buyuk olumlerden de bahsedecegim. Gannicus'un eski sevgilisi, kendini zeyna sanan kadin, yareppim sana cok uzuldum. Yazik en sonunda yine kendimi senin kollarinda buldum dedin, icim acidi valla agladim senin icin. O sahneden itibaren krizlere girdim filan. Valla keske mutlu olaydin kiz, icimde kaldigidir. Gelelim naevia'ya. Kendisi 2 sezonu once miymiyligi sonra hililiililili atarli ve tutarsiz zeyna hareketleriyle kitlemisti. Ama ne yalan soyliyim, o mizrakla oldugunu gormeyeydim ya! Uzuldum. Crixus'la kavustugunuz icin sevindim ama, it was so brutal be! Gannicus. Canim gannicus cigerim gannicus. Seni carmiha gerilirken gormek tarifsiz yemin ederim, tarifsiz! Ama en son sahnede oenemoeus'un o onaylayan bakislari yok mu, allah belani versin steven deknight aglamaktan geberdim be!!! 

Son sahne. Spartacus. Efsane geldin, efsane gittin. Vay be! All hail before Spartacus the Bringer of Rain!!! It was poetic, violent, brutal, sweet and pitiful all at the same time. O mizraklarla dizlerinin ustune cokup hala crassus'a saldirmaya calismanla you left me speechless. Vay be vay bee! Olmek uzereyken yeniden sura'yi dusunup gozlerinin aydinlanmasi, o gozlerinin rengi, o nasil birseydi? Andy'den sonra seni cok tutmamistim ama o halin, o bakislarin, ah liam, kalbime taht kurdun! Insanlarin bir kisminin daglara, out of the grasp of mighty republic, kacamadigini duyunca yuzunun o hali, ama yine de kurtulabilenler icin sevincin, umudun, gorulmeye degerdi, herkes bu diziyi izlesinne olur! 

Overall, Spartacus efsanesi biterken, huzunlu ama mutluyum. Ilk bolumunun degil baslamasi, cekilmesi haberlerine dahi tanik olan biri olarak resmen cocugum gibi bir diziyi daha tozlu raflara kaldirdik. Ama you'll be remembered my friend, you will be remembered by all and for centuries.
Tesekkurler Steven Deknight, bu harika destani yarattigin icin cok tesekkurler, bir tanesin!