30 Haziran 2014

[Defiance S2E1-2.]

Anam hersey degismis! Deli olacagim hersey degismis!

Defiance'in ilk bolumunu izledigimde ilk yorumum buydu. Ama yanlis anlasilmasin, sevincten delirdim dostlar! Bir sezon once biraktigim yerde bambaska yerlerde buldum tum karakterleri. Hatta bazilari yer bile degistirmisti! Oyle sevindim ki! Adeta dizi yeniden donusume ugramis, yepyeni bir oyku sarmalini canli tutmak icin yeniden dogmus. Buna sevinilmez de neye sevinilir?

Amanda karanlik tarafa gecmemis tamamen ama karanlik bulasmis biraz, pek sevindim. Uzucu bir durum, kardesinin olduruldugunden haberdar degil. Ah stahma, ne cirkefsin ne cirkefsin! Hazir amanda'dan bahsetmisken onsesif eski sevgilisi temporary mayor'dan da bahsetmek lazim. Anam herif kadinin odasina kamera koymus izliyor daglara taslara! Arkani kolla amanda, ozellikle de -spoiler vermeden yazmam gerekirse- ikjnci bolum sonundaki yatak macerandan sonra. Belli ki obsesif adam bu isin pesini birakmaz, kolay degil kendisi hasetinden catlamalarda.

Nolan ve irisa bolumun sonlarina dogru bir araya geldiler ve cok sempatiktiler sarilma aninda. Irisa'nin neyin pesinde olduguna dair hic bir fikir edinemedim, cocukluk halinden olusan hayal ne isteyip neye yonlendiriyor anlayamasam da kabul ettim simdiden. Eminim guzel bir story arc geliyor. Yey st louis! Nolan'a gelirsek, kendisinin yeniden halk tarafindan kucaklanmasina bayildim. Adamsin nolan ya, en iyisine layiksin! Defiance kiymetini bilsin valla.

Tommy hakkinda uzun yorum yapmayacagim, zaten oyle yorum yapilacak major bir karakter degil. Ama berlin'le beraber olmasini anlayamadim. O kiz cok tough biri, ezik tommy'e pek yakismamis. Gerci cocugun tipi bu belli ki.

Efenim esas yorumlari tabii ki stahma ve datak hakediyor. Anam bu aile ne cirkef bir ailedir valla pes. Kari koca milletin kuyusunu kazmalara bayiliyorlar. Yine de datak'i seviyorum cunku kendisi benim icin her zaman vincent and the doctor'daki van gogh benim icin. Bir de tabii en azindan gorundugu gibi bir adam datak. Ama stahma yok mu o stahmaaaa! Anam bu kadin bir oynadigi dizide de manipulative bitch rolunde olmasin bu kadar zor mu ya? Dexter, spartacus ve simdi de defiance. Pes de la pes. O ince siritmasi ve kibar ve mutesekkur halinin altinda yatan psikopat katil ve paragoz es halleri beni benden aliyor. Gozu kara insandan degil de, cirkef insandan korkuyorum yahu. Zaten dizinin guzel yani da bu. Karakterler uzayli da olsa insan dogasinda iliskin mesajlar aliyoruz bu diziden. Harika bir hayalgucu. Tipki doctor who gibi. Ah canim benim, dw'ya da buradan selam ederim.

Dedigim gibi dizi son derece hizli basladi, sehri isgal eden e-rep'lere karsi bir ayaklanma, patlamaya hazir bombalar, karanliga biraz biraz bulasan karakterler ve obsesif eski sevgiliye daha iki bolumde tanik olduk. Devami da bu kadar keyifli olur insallah!

Haftaya gorusmek uzere!