29 Haziran 2014

[Walk the Line.]

Yangin var yangin var ben bayiyorum! Walk the line'i 6 kelimede ozetledim. Film ile ilgili genis yorumlarima -film gibi saatlerce gereksiz- uzatmadan baslayayim en iyisi.

Dogrusu bu filmi izlememin tek sebebi reese witherspoon. Kendisinin hayrani degilim ama oscarlarda en iyi kadin oscarini heyecanla bekleyen ve meryl streep fiyaskosu haric tutturan bir insan olarak, bu filmi izlememis olmam icimi kemiriyordu. Gercekten de oscar odulunu hak etmis bir reese buldum karsimda. O minnos aksani ve sarkilari da kendisinin seslendirmis olmasi gercegi beni fethetti kendisi. Ustelik johnny'i surekli reddederken yuzundeki o kararli ifade miymisik konularda kararsizliklar yasayan mal insanlara ornek olacak nitelikte bir ifade. Bravo bravo bravo. Ustelik ayni muthis ifadeleri sahne uzerinde de sergilemis, markette kendisine laf cakan kadinin karsisinda da hepimizi huzunlendirmis kendisi. Bravo de la bravo. Tabii bu noktada june carter'a da bravo demek lazim. Ne esasli bir kadinmis, ne kararli ne prensipliymis bravo!

Simdi gelelim johnny cash'e. Joaquin phoenix son derece basarili bu filmde. Dogrusu bir bakip tekrar bu yaziyi guncelleyecegim kim kazandi o yil oscar'i diye. Kendisini oscarlik basariya sahip olarak gormedim ama yine de eger zayif bir aday aldiysa shame on academy. Neden oscarlik gormedim peki? E cunku bembeyaz pudralar, terli bir yuz, ofkeli bir ifade beni cok cezbetmiyor. Pek isinamadim kendisine. Ama bence bu konunun gladyator'de dunyanin en cirkef adami olarak oynadigi rolle kendisini tanimis olmamin bir ilgisi olabilir.

Simdi gelelim johnny cash yorumlarima. ICIME FENALIK GETIRDIN BE ADAM! Zaten country muzik sevmem. Bu adam zaten 1757744 sarkisi ile bir noktadan sonra beni baydi. Ikincisi sorumsuzluk kismi. Belki de sorumsuzluk demek dogru degil ama yine de bu bagimlilik mevzusu o kadar baydi ki, ol de kurtulalim dedim yahu. Herkese cektirdin, ustelik bi bokun da yok yani. Of neyse bu konu biraz derin bir konu. Ustelik bir o kadar da ciddi bir konu. O yuzden anlayissiz ve toleranssiz yorumlar yapmak istemiyorum ama su kadarini soyleyebilirim. 40 dakka las vegas bayilmasi, 15 dakka dag evi rehabilitasyonu, 5 kere filan da torbaci adam telefonlasmasi geyigi ile fazla uzatmislar konuyu. Zannimca gerek yoktu. Onun disinda hapishane ve jackson sarkilari guzeldi, ayakkabi boyayan cocuklu sarki da keyifli ama yani, country benim tarzim degil, yapacak bisiy yok.

Velhasilikelam, county seviyorsaniz mutlaka gorun. Bu muzigi sevmiyorsaniz ama yine de meshur bir muzik adaminin hayatini ogrenmek istiyorsaniz, kacirmayin. Ama sadece oscar muhabbetine izleyecekseniz izlemeyin, degmez cocuklar.