29 Haziran 2014

[Frozen.]

Ve o gun geldi catti dostlar. RDIM en sonunda frozen'i izledi. Ama izledin de ne oldu diye sorarsaniz, hayatima hic bir aydinlanma gelmedi. Acikcasi bu kadar cok bahsedilen bu kadar cok konusulan bir filmin gereksiz yere abartildigini gorup yikildigimdir. Guya bu filmi cok sevip once upon a time'a gelisini desteklemeyi umit ediyordum. Gordugum kadariyla bu beklentini. Yakinina bile yaklasamadi. Sad.

Efenim filmin konusu kar buz yaratma yetenegi olan elsa kizimizdan olusuyor. Yani en azindan ben filmi izlemeden once gordugum tum basin ogelerinden boyle bir mesaj aldiydim. Ama hiiic alakasi yok dostlar. Elsa aman ben kardesime zarar vermiyim filan fistik derken ortamlari terk edip yalniz ama yetenegini sonuna kadar kullanip saklanmak zorunda olmadigi (velkam tu xmen tabiikisi) bir hayata basliyor. Esas film elsa'nin kardesi anna'nin etrafinda donuyor. Yazik anna yoklara dusup elsa'ya eve don demeye gidiyor. Yolda tanistigi oglan ve elsa'nin sihirli bi sekilde yarattigi kardan adam olaf da ona eslik ediyor. Filmin bu kismi hic heyecan dalgasi yaratmadi acikcasi bende. Ama simdi boyle anlattigima bakmayin, filmin guzel kisimlari da var elbet.

Tabiiki bir disney filmi olarak gorseller cok guzel. Kar konsepti zaten basli basina buyuleyici oldugu icin gorsel solen baglaminda mihrap yerinde. Filmin diger guzel yanlari ise konusu ile ilgili. Disney'in klasik prenses ve beyaz atli prens dongusunden bambaska bir yere saptigini goruyoruz. Simdi yazip dev dev spoiler vermek istemiyorum. Ama su kadarini soyleyebilirim ki anna masallari okurken degil de buyuyunce sordugumuz sorulara iliskin olarak cok guzel bir ders aldi bence. Bravo disney. Ikinci guzel yan ise spoiler vermek istemedigim konu ile ilgili olarak elsa'nin tutumu. Gercekci bakis acisina hayran oldum elsa. Aferin. Bir baska sevdigim ozellige gelirsek bu bir karakter. Tabiikisi olaf! Olaf cok tatli bir kardan adam. Atesle eriyecegini bilmiyor, yaz mevsimi hasreti cekiyor. Daha siirsel birsey olamaz. Tipki insanin aska susamasi gibi. Keyifle, hatta huzunle izledim dostlar. Hele de vucudunun parcalara ayrilip birlesmesi (boyle deyince cok vahsi oldu ama aslinda oyle degil yahu, kor topcuklarindan bahsediyoruz merak etmeyin) sahneleri cok akici. Yeniden bravo disney.

Son yorum paragrafina gelirsek bilin bakalim neden bahsedecegim? Evet. Mesele-i let it go. Aman bu sarki ne abartildi ne allandi pullandi ne meshur oldu ne meshur. Sarkinin caldigi sahne geldiginde bu sarkinin the sarki olduguna inanamadim. Cunku sarkinin elsa'nin ozgur kalmasi ile ilgili oldugunu dusunursek, anna onu yeniden mutsuzluga davet ediyor gibi oluyor. Yalniz kalip sindirmesini anlatiyor desek, hic mutsuz anini gormuyoruz ki elsa'nin onun mutsuzluga alismaya calistigini dusunelim de huzunlenelim. Basip giden ve mutlu mesut kar kis sogukta yasayan basina buyruk bir kiz var karsimizda. Bi boktan da feragat ettigi yok demiyeyim ama gorunurde aci dram gozyasi da yok. Hayret yani. Neden herkes bu sarkiya boylesine merak sarmis diye sorarsaniz bence sebep yillardir guzel bir disney sarkisinin piyasaya gelmemesi. Iste cat pat bir sarki buldu millet, dort elle sariliyor galiba.

Simdi verdict nedir diye sorarsaniz, ben filmi izleyin ama benim gibi dunyalari bekleme yanilgisina dusmeyin derim. Gorseller guzel, konu fena degil ama anna kizimiz cok tipitos. Tabii diger oglan, geyigi ve olaf da harika! Ama asil yorumum frozen'i filan bosverin, once upon a time'i takip edin. Cunku oteki sezon frozen'daki elsa diziye oyuncu olarak gelecek. Cunku ouat disney'in kanali abc'de oynuyor ve boyle bir ortakliga karar vermisler. Diliyorum ki diziye yeni bir soluk getirir de trip atan bir teenage modeli olmaz. Sevgiler. Saygilar.