29 Haziran 2014

[Benim Dünyam.]

Grand budapest hotel hakkinda yazdigim yazidan hemen sonra bu yaziya gecmek dogrusu bambaska bir his. Cunku biraz once hayalgucu sinirlarinin cok da otesinde olmayan bir filmi anlattim size. Ama simdi anlatacagim film hayalgucunun cok ama cok otesinde ama gercek ama hayal bir film. Evet, benim dunyam'dan bahsedecegim.

Filmin kadrosu ugur yucel, beren saat ve ayca bingol. Ayca bingol'e anne olmak ne kadar yakisiyor yareppim! Canim benim, cok seviyoruz seni cemile. Hep aglatiyorsun ama yine de cok seviyoruz! Ugur yucel ise inatci bir ogretmen rolunde. Harf harf kelime kelime konusmayi ogretiyor sagir ve dilsiz bir kiz cocuguna. Onun sesi isaret dili. Dev bir oyuncu, dev bir yetenek. Hayraniyim, baska soze gerek yok yeminle. Beren saat. Beren saat. Beren saat. Sana soyleyecek soz bulamiyorum beren saat. Inanilmazsin! Devsin dev! Takdir ve tebrikler! Sagir dilsiz bir kizi oynayan beren saat dokturmus! Ben bu kiz olsam bilimum yollardan yabanci dillerimi gelistirie dunyaya acilmaya calisirim. Aski memnu'da icimi baymis olabilir, fatmagulun sucu ne'de bu kadar haksizligi izlemeye yuregim yetmemis olabilir. Ama yigidi oldur hakkini yeme. Bu kiz gercekten yetenekli, gercekten cok basarili! Helal olsun! Bir de tabii cocuklugunu oynayan minnos kiza da sevgilerimi iletiyorum. O da gercekten cok iyiydi.

Konu bir mucize hikayesi. Iki mucize var, cok da anlatip filmin buyusunu kacirmayacagim. Her ne kadar ikincisine inanmasam da (mumkun degil diye dusunuyorum bildigim kadariyla), ilk mucize beni cok duygulandirdi.

Izleyin. Izlettirin dostlar.