29 Haziran 2014

[Diana.]

Ne kadar gercegi yansitiyor bilemiyorum. Ama diana filminde diana'nin yasamindan kesitlere sahit okup daraldim da daraldim. Yahu bu kadin rahat rahat asik olamayacak mi? Bu kadin cocuklarini goremeyecek mi? Ya bu kadin yemege cikamayacak mi?

Iste boyle diye diye delirdim delirdim delirdim! Tamam bir eli bir balda bir hayat surmus, var yok yetmez gibi telaseli endiseleri olmamis ama onun endiseleri inanin daha buyuk kalmis. Cok uzuldum cok. Tellerin uzerinden atlayan bir prenses. Eski sevgilisini kiskandirmaya calisan bir kadin. Dunyaya faydali olmaya calisan bir -eski de olsa- kraliyet mensubu. Takdire sayan bir insan.

Yazik cok yazik... Biliyorum, bircok programda bircok insan konustu, arkasindan yazildi cizildi. Tek dilegim onun kisacik omrunde mutlulugu tatmaya firsat bulmus olmasi. Yoksa ardindan soylenen meshur hikayeler umrumda degil acikcasi. Kraliyet veya degil, insanlar mutlu olsun diye aklimdan gecirip duruyorum. Bir de tabii kocaman adam olup da cocuk gibi davrananlardan korkuyorum yeminle. Diana'yi dahi bulduktan sonra, bizim basimiza neler gelme degil mi ama?

Izleyin izlemeyin diye yorum yapmayacagim. Ama izlemek, piriltili bir hayatin arkasindaki karanliga kisacik bir bakis atmak acisindan cok faydali olur.

Yazinin sonuna geliyordum ama naomi watts'a bir yorum yapayim istedim. Sevgili naomi, insallah senin de bir gun oscar aldigini gorurum. Surekli dev ve kazanacagi daha adaylarin aciklandigi anda belirli olan insanlarla ayni yil aday oluyorsun, huzunleniyorum. Tamam diana'yi tanimiyorum ama sanki izlerken onu izliyor gibi izledim, bayildim bayildim. Prenses de olsak, dort telefonumuz da olsa, kalbimiz kirildigina dostlarimizi arayip onlarin omzunda agliyoruz ve sen bunu en icten sekilde gostermissin. Emegine saglik. Oscarlik bir performans yoktu bu filmde yalan olmasin. Ama bu icten hallerinin karsiliginda dilerim yakin zaman oscarlarinda bir de senin icin gozyasi dokerim.