29 Haziran 2014

[Game of Thrones Season 4 Finale.]

Eveeeeeeeet, o huzunlu an geldi de catti dostlar. Game of thrones sezon finalini yapti, artik pazartesi gunleri hic bir dizimiz yok, merak duygumuz korelmis vaziyette. Haydi geri donup bakalim neler oldu son bolumde diye.

En son biraktigimiz yerde sevdigimiz iki karakter olmus, black castle'da savas kiyamet kopmus, targaryen en guvendigi adami kaybetmisti. Tabii butun bu olaylar uzerine son derece toparlayici bir sezon finali bekliyordum. Aynen oyle de oldu gercekten.

Black castle'da ortalik karismis ama bir gece icin huzur cokmustu derken john snow kendini ortalara atip dur ben bu isi kokunden cozeyim diye dusman safina dogru yola koyulduydu. Gercekten de hukumet gibi bir adamla pazarlik yaparken (bu tanim icin pardon ama gercekten adam gibi bir adam demek yeterli kalmayacagdi) birden bir ordu gelmesin mi? Anam kirk yili basinda baratheon fareyi tutmus da haberimiz yok! Tabii iron bank'ten paralari aldiktan sonra yuru ya kulum. Kuzey cephesinde anlasmalara varma kafasi yasanirken ortami terk ettik dostlar.

Meanwhile king's landing'de lannister'larda bir aile fecaati yasandi. Uzulduk mu? Hayir asla. O cirkef paragoz baba bunu hak ettiydi coktan beridir iyi oldu. Ve hele sukur gudbay sibel kekilli. Tyrion ve hadim bey amca yeni sulara yelken acti. Haydi hayirlisi. Bu arada cirkef lannister'in olecegini kitabi okuyanlardan ogrendiydim ama bu noktadan sonra bilmiyorum ne olacak. Dedim ya, haydi hayirlisi. Btw lannister kardesler de bir araya geldilerdi zatne korkusuzcana, artik resmen at kostururlar. Bakalim bizi ne bok hikayeler bekliyor. Dogrusu bu ezikler bana borgias dizimi hatirlatiyor, iptal edildigini yeniden animsayip huzunleniyorum.

Ay bence bolumun en entrikali anlarindan biri de bran cephesinde yasandi. Dogrusu en sonunda zombilerin uyandigini gordugumuz icin cok mesudum! Daha cok zombi daha cok dehset vahset istiyoruz reyizler! O magaraya giremeyen zombinin un ufak olmasi cok huzel bir gorsel sahneydi. Tebrikler cgi ekibi. Bakalim bu psychic hikayese daha neler goruciiz. Ama herseyden once RIP love actually'de cocukken oynayip hepimizi fetheden bran'in rehberi cocuk. Seni cok sevdiydik, onun acik olsun.

Simdi hazir huzunlu bir olumden bahsetmisken, bambaska huzunlu bir olume gecelim. Alternatif bir evrende cok harika bir cift olmasi muhtemel olan brienne of tarth ve hound'un dev kapismasindan bahsediyorum. Seni seviyordum ben hound ya, olecegine hc inanmadiydim, cok yazik oldu. Btw soylemeden edemeyecegim, arya'nin her bolum daha da tough olmasina taniklik etmek cok guzel. Onun acik olur insallah canim. VALAR MORGHULIS diyerekten insallah actin sen o yolu.

Targaryen senin yuzun gulmeyecek mi? Issiz acun kaldi mi? Valla dayanamiyciim. Kiz aglaya aglaya ejderhalarini esaret altina aldi. Reva mi bu? Sen git tum herkesi azad et, kendi cocuklarini baglamak zorunda kal. Valla cok uzuluyorum ya, ozellikle de dogru olan bu oldugu icin. O adam kucaginda komurlesmis cocuguyka gelince benim icim parcalandi. Ama daenerys bitti yani. Kiz zaten cocuklara zayif malum sebeplerden oturu, o anki yuz ifadesi o kadar aciydi ki. Ah canim benim gun yuzu goresin insallah!

Efenim gordugunuz uzere herkesten bir kuple bahsedilip toparlanan bir sezon finali yasadik. Gonul isterdi ki bir kritik olay olsun boooyle soklar icinde kalalim sezon finalinde ama zaten dizi her bolum sevilen bir karakteri oldurdugu icin, bu durum sezon finaline ozgu bir durum olmaktan iyice cikti. Dilerim oteki sezonda targaryen'cigimi tahtta goruruz. Arya icin de mutluluk ve huzur diliyorum. Zor ama belkim listesini tamamlayinca bulur bu hisleri.

Bu arada sansa ve little finger'san bahsetmeyi unutmusum. Bu ikili arasinda hic birsey olmadi. Ama sansa bu noktadan sonra cok da salladigimiz biri degil. Merak konusu little finger'in daha hangi entrikalari cevirecegi, Tyrell'lerin cifte dugun ile ilgili nasil kumpaslarla kapisacagi filan.

Oteki sezonda yeniden hizimizi almak dilegiyle!