03 Şubat 2013

[De rouille et d'os - Rust and Bone.]

Bu hafta sonu izledigim en guzel filme geldi sira. Bilerek sona sakladim evet. Rust and Bone. Marion Cotillard oynuyor. Fragmanini taksiyle eve donerken izledim ve kendimi aglarken buldum. Gozyaslarima engel olamadigim dogrudur. Fragmanlara odul verilseydi keske diyecegim kadar begendim. Filmin konusunu kisaca citlatmak istiyorum ama hic bahsetmesem izlemek isteyenler icin daha bir gizemli hava yaratsa da daha cok, daha cok insan izlese! Marion'u izlemek bir zevk. Tamam, jeux d'enfants kult bir film oldu, cogunluk izledi. Taxi serisi de bu acidan o derece kult olmasa da, herkesin duydugu bir film. Izlemedim ama yine de, saygi duyuyorum. Ama marion esas la vie en rose ve onun getirdigi oscar'la birlikte piyasaya muthis bir giris yapti. Cok sukur! Inception'i nolan filmi diye merak ediyordum elbet ama, marion ne yapiyor acaba merakiyla da izledim bu filmi, o derece seviyorum bu minnos fransizi. Iste efendim, kendisini takip ettigimden oturu bu film hemen gozume carpti. Filmde marion bedensel engelli birini oynuyor, bu kadarini soyleyebilirim sanirim. Soguk, esintili, kalp parcalayarak baslayan film, isiniyor surec boyunca. Ali'nin -oyuncunun adini hatirlayamiyorum malesef- o rahat, o ofkeli, o umursamaz ve bazen de umursar haliyle isiniyor evet. Marion'la Ali'nin iliskisinin -genel bir konsept olarak iliski, not necessarily romantic demeli aslinda burda- ne sekilde devam edecegi accayip bir merak uyandiriyor dogrusu. Ustelik tam sular duruldu, olan oldu derken zaart diye bisey olmasi -yok yok, hayatta soylemem- yuregimi agzima getirdi. Ali, seni cok sevdim ben ya. Son sahneyle beni bitirdin vallahi. Cok guzeldi film coook. Ustelik film sadece bir film olarak suruklemiyor sizi. Merak ediyorsunuz. Bizzat meraka kapiliyorsunuz. Ya nasil simdi bu durum of be filan tadindaki yorumlarla heyecanla izliyorsunuz. Engelli olmanin ne demek olduguna iliskin, belki de asla gormeyeceginiz seylere tanik oluyorsunuz. Kastettigim sey sadece yatak cephesi degil, hayir. Ama protez kaliplarinin alindigi sahne, cok baskaydi. Dagildim. Yonetmene cok tesekkur ederim, senariste cok tesekkur ederim boylesine sahnelere yer verdigi icin. Cok tesekkurler. Bu film yabanci film dalinda oscar adayi galiba ama kulislerde diger filmler konusuluyor. Acikcasi hangi filmler var bilmiyorum ama, oscar zor gibi. Gerci oscar'siz da olsa, bende yer edindi, bana o da yeter. Canimsiniz. Ve bu titanic quote'u tum film ekibine gelsin: keep up good work guys, you're the best!