11 Şubat 2013

[Spartacus: War of the Damned 1-2-3.]

Sira geldi spartacus sezon 4'ten bahsetmeye a dostlar. Bu diziyle olan kisisel tarihimi anlatmayi bir borc bilirim. Onceleri ilk sezonu pek takip etmedim. Sanirsam o aralar baska baska dizilerim vardi. Bir de internetten dizi izleme konseptine hem asina degildim hem de gec de olsa televizyonda izleyip bir hafta o saati beklemenin heyecanini daha cok seviyordum. Simdi ayni hissi internet uzerinden yasiyorum. Neyse efendim. Velhasil birinci sezonu ardarda izleyemedim ve tek tuk izleyerekten konuyu ogrendim. Sezon finalinden oncesi ve kendisini izledim tabi o ayri. Muhtesemdi. Neyse. Ikinci sezon sevgili spartacus'un -may andy whitfold rest in peace- hastaligiyla birlikte dizi gecmiste neler oldugunu gostermeye basladi bence. Iste bu sezonu bastan sona her bolumu heyecanla bekleyerek internetten takip ettim. Roma entrikasinin gobeginde, ganniguc ve crixus'un hikayelerinin ortasinda valla insani mutluluktan kendinden geciren bir sezondu. Plus the obscenity tabi. Herkes egri oturup duz konussun bu noktada. Ikinci sezon baya baya explicit'ti anacigim. Bu nasil roma imparatorluguymus yooouv nidalari havada ucustu. Borclar degil aile hukukunun kaynagi mubarek! Sonra ucuncu sezon geldi. Tempo yavasladi. Malum, artik evin icinde koleler yoktu, isyan cikaran sokakta yasayan, bir yerleri isgal eden koleler vardi. Efendim ucuncu sezon baydim. Ama bu bayma seviyesi de yine ortalama bir seviyedeydi. En nihayetinde illythia ve zeyna ve kocasi ve o essoglessek ashur ve bilimum karakterlerin entrikasi diziye yetiyordu. Yareppim zeyna sen neydin oyle ya? Ashur'dan neler cektin oyle? Sezon finalinde agzimiza sictin o kul rengi yuzun ve kan icindeki bebekle. Muhtesemdi sezon finali muhtesem! Peki sorarim size? Simdi nerdeyiz?

Isyan aldi basini gitti. Kolelerin sayisi binlere ulasti. Artik spartacus'un karsisinda cok ciddi bir roman army toplaniyor. Acikcasi ben taraf degistiriyorum. Marcus crassus man of honor gibi gorunuyor an itibariyle gozume. Ayrica da oturup camur icinde yasayan bu vahsi adamlari daha fazla izleyemiycem gibi hissediyorum. Hep isyan hep savas, bir entrika olsun allah askina ya. Icim baydi. Gannicus'un sevgilisi olan sarisin kaltak kadin. Ya sen nesin ya? Kurtadamsin bence. Cidden. Kasin gozun ayri bir oynuyor yeminlen senden tirstim. Hakkaten seninki goz degil yani. Spartacus, ay sen de su life of virtue vesveseli hayatindan bir ciksan artik diyoruz. Karim da karim karim da karim diye valla icimi kiydin ya. Seni bi guzel bi kadinla gorelim olmaz mi? O oldurulen patronun karisiyla pek yakistirdim seni. Geliyorum crixus'a. O ve cirkinler cirkini naevia'ya diyecek bir cumlem var: allah cirkin sansi versin. Boyle cirtlak, boyle otu boku baska bisiy sanip milletin ustune hililililili diye zeyna gibi saldiran bir kadin zaten gormedim dee, boyle bisiy olabilecegini aklim hayalim almiyor. Demirci ustasini paraladin ama keske o seni gebertseydi de bu kadar atar bu kadar hava civaya ebenin munasip bi yerini goreydin cok afedersin. Ilk iki sezonki naevia'yi oynayan kizi ozluyoruz reyiz. Aaa yalniz serh dusuyorum burada. Ucuncu bolumde anlattigin o hikaye korkunctu. Kabusuma girdi. Cidden. Sicrayarak uyandim sabah 4.45 sularinda. Ya ne hayvanliktir, ne vahsettir bu yareppim? Ahirdaki metal arac gerec ne lan! Kanim cekildi yemin ederim. Pof. Crixus'cugum da ah alabileydim o anilari filan diyor. Bebisim ya, crixus adamsin! Ama derhal saclarini kes, korkunc olmus boyle. Ya da en azindan sakal biyik operasyonu yap. Boyle hic olmiyi. Agron ve suriyeli cocuk. Valla size bisiy diyemiyciim. O basti bacak suriyeli akilli bidik, bebisim agron'u goturuyor ya, adaletin bu mu dunya, sorarim size?

Dedigim gibi marcus crassus'u sevdim, sezar cok artist bence ama onu da sevme potansiyelim var. MC (valla kisaltcam ismini anacigim, cok uzun, kusura bakma artikin)'nin ogluna gotumle guluyorum cok afedersin. Spartacus cephesi beni baymis olabilir ama onlar bu kadar kolay yem degil. Reca ederim yani. Heehehehehehe :). Aaa gelelim kilikyalilara. "Anam hemsehrilerim gelmis hosgelmis!" demem lazim. Neden? Cunku kilikya, cukurova'dir. Ama bunlar biraz daha iranli kafalarinda bi tiplerdi dogrusu. Benzetemedim. Dur bakalim, havadisleri oteki bolumde bol bol alicaz gibi, muhur meselesi hemen kapanmamistir herhalde. Son kritik yorumumu yapmayi bir borc bilirim: absinthe ictiniz bir fici yahu! O neydi oyle! Oyle bisiy var miydi teee o zamanlar? Hatta diger bir soru: tam sabahin korunde ataga gecmeden bir adam hangover'ken kusuyor hani, sonra gannicus gittikce daha kotu hissediyorum filan diyordu, bildiniz mi? Valla o sahnede ahanda kilikyalilar bizimkileri zehirledi dedim! Ama oyle cikmadi which was epic fail. Gerci zehirleseler de sehir boyu rezillik olurdu. Ama yine de, birkac bas isyanciya boyle saldirsalardi iyiydi. Neden? Cunku gorup gorebilecegimiz tum entrikayi ceviren karakterleri oldurdunuz ve biz pis kilikli adamlarla kirmizi vatkali romalilarin savasina kaldik! Reca ederim toparlayin su isi ve derhal kumpaslari birkac koldan kurmaya baslayin. Dizinin son sezonuna yarasan bu olur cunku. Haftaya gorusmek uzere. Operim sizi gladyatorlerim. Muck.