11 Şubat 2013

[Suits Season 2.]

Efendiiiiim, sira suits'ten bahsetme sirasidir!

Bu diziyi o kadar cok duyuyor o kadar cok duyuyordum ki artik, baslamam sart oldu. Nitekim uzunca bir sure baslamayi denk getirmeye calistiktan sonra, en sonunda bir hafta sonu sardim ve birinci sezon ilk alti bolumu bir hamlede yuttum. Dogrusu suits cok eglenceli. Mike'in genius havalarini cok seviyorum. Bir insanin birseyi okuyup unutmamasi bir lanet bence ve o bu durumu super bir sekilde kendine cevirmis. Tebrik ederim. Ama first things first, mike'in harvard mezunuyum goyoyuyla harvey kumpasiyla p/h'a girmesine ihtimal vermiyorum. Ama bu konuda yazmiyciim cunku bazi seyleri kabul edip izlemek lazim. Hani buffy izlerken vampirleri kabul etmek gibi degil bu durum tabii ama, yine de kabul edilebilir bir background story. Gelelim harvey specter'a! Yarebbim harvey muhtesem. The best closer in town. Harvey'nin herseyi genius sekilde cozmesini seviyoruz efendim. Ama onun istisnai karizmasi elbet bu yeteneginden kaynaklanmiyor. Akli fikri mantigi tikir tikir calisiyor ama, onu esas muhtesem yapan kendini tum dunyaya satisi. Hayraniyim. I AM INVINCIBLE mottosuyla havalar havalarla arzi endam eylemesi. Boyle bi kafalar yok yani. Saci takim elbisesi tux'larinin muhtesem papyonlari arabasi mendili ickileri yani adam full package karizma evet. Bu yuzdendir ki kadinlar onu izlemeye bayiliyor. Bu yuzdendir ki adamlar onu izlemeye bayiliyor. Ama kayitlara gecsin. Ben sadece onu izlemeye bayiliyorum. Boyle bir adamla mutlu olamam. Hic bir zayiflik belirtisi gostermeyen bir adam, adami gectim insan gives me the creeps. Harvey specter lutfen insan mertebesine in. Bu kusursuzluk cakasi son derece rahatsiz ediyor beni. Duygular bir parcasi ama bastir bastir bastiriyor, ay delirecegim! Ay dur bir iki kisi hakkinda daha yazmak istiyorum. Once rachel'i aradan cikarayim. Rachel, ne uzuntun ne depresyonun, ne kompleksin varmis anacim icimi kiydin. Cidden. Don't make such a big deal out of it. Ya bir kere mutlu ol, bir kere kendini hor gorme allah askina icime fenalik getirdin. Geliyorum bahsetmek sitedigim iki kisinin ilkine. Louis. Ay senin yuzune bakinca my guts churn yemin ederim. Louis'i seviyorum aslinda, atarli, takintili, guc hedefli bir adamcagiz. Takir takir laf koymasini da seviyorum hatta. Ama harvey yaninda boyle bir komplekslere girmesi icimi bayiyor. Lutfen yuzunu kiristirip bakma cidden nefret ediyorum o halinden. Baleye git, tiyatro biletlerinle mutlu ol filan. Ne bileyim. Karsima cikma. Ama sunu soyliyim, kedinin oldugu gun sana sarilmak istedim. Adeta dizime yatiracaktim. Oyle uzuldum beybi sana. Louis, iste o an sen zayiftin which made you better than harvey. Aferim! Hele de donna'yi witness stand'e oturtup onun ustune gittin ya do you love harvey? Yes or no? Diye sordugun sahneden sonra sana karsi sevgim exponential bir sekilde buyudu. Harvey'nin sucuydu tabi! Essoglessek! Nefret ettim o an ondan! Kalbim kirildi lan! Sanki ben orda oturuyormusum gibi hissettim kalbim acidi! Madirfakirs, uzdunuz lan kadini! Peeeh! Hele sukur you showed some respect! You showed your feelings. Sukur! Bu aralar sana cok gicigim bilesin! Geliyorum jessica'yaaaaa! Ya ben bu kadina cok gicigim! Hayir jessica'ya degil, jasmin'e gicigim. Kendisiyle olan tanisikligimiz teeeeeee angel sezon dorde gider. Bu gudubet kadin millete kendini tanrica olarak yutturdu, bir tek cordy onun yuzunu gordu de, milleti inandirmak icin kicini yirtti cidden! Velhasil herkes onun korkunc yuzunu -literally, kadinin yuzunde kurtcuklar geziyordu, to this day o sahneyi hic unutamiyciim- goruyor da kurtuluyorduk kendisinden. Iste angel'daki o kotu kadin-tanrica wanna be, gelmis partner olmus basina peh! Diyorum. Ikincisi, jessica bana jasmin'i hatirlatiyor. Harvey ile olan guler yuzlu arasira kapismali iliskisi bile makes me sick. Abi kadin evlenmis ayrilmis, harvey'le boylesine bff ve hatta onun koruyucusu kafalarinda, harvey'nin bunlardan haberi yok. Nasil bir yapmaciklik bu? Hele dun aksam izledigim zane -rachel'in babasi olan cilgin avukat amca- ile olan diyalogu beni benden aldi. Ya ne guc savasiymis, ne power vacuum'mus arkadasim! Sizin hic hayatiniz yok mu? Bu mu yani tum hayatiniz? Ezik misiniz nesiniz ya? Inanamiyorum. Cidden inanamiyorum. Ya kadini sarhos edip siniflardan birine cirilciplak birakmissiniz bir is istiyorum diye. WTF AMK? Bu normal degil. Normal gibi davranmayin. Gotumle guluyorum. Neyse. Gelelim diziyle ilgili yorumlarima.

Dedigim gibi ilk sezona basladim, alti bolum izledim. Ama sonra biraktim. En nihayetinde ana temayi anliyorsunuz. Her bolumu farkli zamanlarda ve kronolojik izlemeden de durumu cakabilirsiniz bence. Yani olay belli, mike'in harvard'li belli olcek, cok surpriz birsey degil bu. Power struggle telasim yok. Ilginc dava olsun izleyelim tadinda hareketler. Ama sonra o kadar cok konusulmaya devam etti ki suits, hemen ikinci sezondan baslayip son bolumu yakaladim a dostlar. Hele de sen izle ben spoil etmiyim, sonra rahat rahat konusuruz temali sohbetler uzerine cok merak ettim a dostlar. Ve tum dost telkinleri hakli cikti, donna'nin olayi cok guzeldi be ya! Iste aradigim surukleyicilik bu! 3-4 bolume yayilan bir meseleye bayildim. Ayni olay disinda bir de jessica'nin partnerlikten alinmasina iliskin yildiz savaslari ve ortaklarin harvey'e guvenmesini saglama kumpaslari cok guzeldi. Tebrikler.

Simdi elestiriler geliyor and it will NOT be pleasant. Ikinci sezona bodoslama daldim, 7 bolumum eksik ve kendimi hic eksik hissetmiyorum. Boyle olmaz. Tek cepheyi merak ediyorum o da donna cephesi. Elbette ki cilgin film quote'larini kacirdim, geyiklere vakif olamadim. Bunlar bariz seyler. Ama dizinin konusundan hic geri kalmis gibi degilim. Ustelik altinci bolumden sonra yedinin yuklenmesini beklerken 13u izledim. Onun da durumunu caktim. Ozet var zati. Ilerlememis. Bir atraksiyon yok gordugum kadariyla. Oysa baska bir dizide olsa -misal doctor who, misal er, misal sex and the city, misal american horror story, misal parmakliklar ardinda, misal buffy, misal big bang theory- 7 bolum eksik kalsa ortalik karisir. Ve o sekizinci bolumu izlerken beynin karisir. Bu dizide oyle olmadi. Bu yuzden puanim dusuk. Dizi dedigin her bolumu birbiriyle baglantili olur. O dizinin gercek hayranlarinin anladigi incecik olaylari bodoslama girisen anlayamaz. Zaten hayranlara bu haz verir. Hayranlik olgusu bu hazdan beslenir. Ama masallah hic boyle bir eksiklik ve merak dogmadi benim icime. Kult dizim olma mertebesine cikamadin suits. Hayran oldugum dizi mertebesine evleviyetle cikamadin tabi. Izliyorum. Merak ediyorum. Are you trying to seduce me mrs robinson quote'larina gulumsuyorum. Ama power vacuum olaylarini dehsetle izleyip sonunuzu bekliyorum cocuklar. Hazirim. Jessica ve harvey kapissin. That would be a juicy fight to watch cunku.

[Cont'd] Gecen hafta yardirarak basladigim suits macerasinda elbette sona geldim. Ucuncu gunun sonunda tum dizi bitmisti, en azindan ikinci sezonu. Daha once taslak olarak yazip kaydettiklerime ek olarak daniel hardman hakkinda da iki kelam etmeyi bir borc bilirim. Ya sen ne pislik ne gudubet ne piece of shit bir adamsin ya. Iki elim yakanda olsem vatana millete hayirli bir is yapmanin huzuruyla olurum yeminlen! Ama iste bu noktada senin karakterinin bizi getirdigi noktaya bayildim hardman. Hem jessica hem harvey'nin sictigi noktaydi o dava cunku. Her ne kadar settle etseniz de, confidentiality ile ellerini bagladin ya bu havali civali ekibin, accayip mutlu oldum lan! You are NOT perfect cocuklar. Suck it up. Ooooh. O yuzden hardman'dan nefret de etsem bu islevine bayiliyorum. Koca bir kalp. Gelelim donna ve louis'le olan sahnelerine. Beheeeey louis sen ne sert bi adam ciktin ya? Muhtesemdi o asansor sahnen. Oyshh demek istiyorum. Ama tabi bu oyun devam edeydi, sen hardman'a naabicaktin onu cok merak ediyorum. Her ne kadar catir catir counter claim ve tehditler savurmak sana yakissa da, onu yapacak potansiyeli hic gormedim sende. Nitekim bir disi bir erkegi 35698 kez reddettikten sonra, 35699. kez yine disari cagirman: epic fail. Hatta loser hareket of all time. Geliyorum hardman'la donna'nin sahnesine. Donna, bebeyimsin! Yani seninle ilgili buraya apayri bir chapter acmak ne kelime, sana spin-off dizi yapmalilar! Ilk sezonun ikinci yarisinda harvey'le aranizda birsey oldu mu bilmiyorum. Ama sanmiyorum, yoksa coktaaaan kulagima gelirdi. Bu cilgin merak beni oldurecek. Olayiniz nedir? Daha dogrusu sizin olayinizi cozduk, sen citlattin zaten harvey kapina cekle geldiginde ama, diyaloglarinizi daha cok duymak istiyorum. Ne konustunuz, ne konusmadiniz. Askili beyaz elbisesiyle ommmm -as in suratindaki huzur- donna'nin hayati nasil geciyor? Ofisteki donna'ya bayiliyoruz, evdeki donna nasil? Adeta meraklar icerisinde kavruluyorum. Hatta diziyi onun kitlemeleri icin izliyorum. Harvey'nin alisilmadik birsey yapmadigi bir dizide birseyleri merak etmeden bu dizi izlenmez, ben seni merak ediyorum. Acikcasi mike filan umrumda degil. Tamam, o bolum beni uzdu, aileden kayip kartini oynamalarindan da haz etmedim ustelik ama, mike, sen de siradansin, bir sasirtamadin beni kisiliginle. Jessica zaten hirs kupu, jessica'nin gozu zaten disarda, I am the queen of the world kafalariyla beni sasirtma potansiyeli onun zaten yok. Bi donna'dan umutluyum. Nitekim konferans odasi muhabbetiyle hardman'a caktigi iki tokat bu beklentimi son bolum yeterince karsiladi, devam edin cocuklar. Aaa bir de sunu soyliyim: harvey ve jessica'nin lap dog muhabbeti bitebilir mi artik? Herkes birbirinden birsey sakliyor, sen de oyle yapardin yalan mi yani geyikleriyle dipten dibe kuyu kazma gerginligi hissettiriliyor filan. Biktim. Valla biktim. Tum bu power struggle rachel'in aaaauuuuu, ben harvard olmazsa baska yere gitmem, yoksa burda calisamam, burayi cok seviyorum, babam harvard'li yadi yadi yada temali nevrozlariyla birlikte el ele tutusup kendini 46. kattan -evet 46, dusun yani, 4 kat asagi olmasi gereken yerden uuu, cok onemli, cok onemli, boyle birsey nasil olur vah vah- asagi atlamali. Tum karakterler, you really need to relax for heaven's sake. Harvey, senin kizin abisine uzuldum bu arada. Atar atar atar yaptin ama en nihayetinde bir yere baglamadilar o olayi. Bakalim, beeeelki beni sasirtirsin, kim bilir? Evet efendim, suits izlenimlerim simdilik bu kadar. Son iki bolume girerken bakalim nasil bi havalar civalarla son bulucak sezon. Sahsen yakin dostlar tavsiyesi cercevesinde merakla takip ettigim bu diziyi izlerken accayip geriliyorum ve karakterleri muthis bir dehsetle izliyorum ama yine de, galiba seviyorum. Insan kendini korkutan seyleri izlemeli. It gives perspective. Neyse efendim, hadi size iygunleeeegr der, bu yaziyi burda sonlandiririm. Rachel'in ouuu, bu olmaz bu da olmaz, naapsaaam nevrozuyla -ki bu nevrozun adi bence dawson's creek'teki joey potter olarak isimlendirilmeli- opuyorum sizi.