24 Şubat 2013

[Spartacus: War of the Damned 4.]

Efendim itiraf ediyorum ki spartacus 4. bolumle ilgili bu yaziyi yazarken korkuyorum. Cunku yanlis anlasilmak istemem. Cunku insanlari ayiran biri degilimdir. Cunku ast-ust iliskili, digerlerini meta olarak tanimlayan toplumlari hayret ve dehsetle okurum kitaplardan. Ama soyleyeceklerimi soylemezsem catlayacagim!

Bu haftaki bolumde kolelerin ne kadar vahsi, ne kadar kafasi calismayan insanlar oldugunu gorduk cok afedersiniz. Spartacus dahil ustelik! Ya kardesim man of honor kafalariyla romalilari oldurmuyorsun tamam. Ama bu adamlarin gozu donmus cidden seni dinleyeceklerine nasil inandin cok merak ediyorum dogrusu. Ustelik o kadin binbir numara yapmisken onu oldurmeyisin malligin doruguydu. Ben romalilar gibi olmiycam. Bok ye cok afedersin! Bak suleyman'a, pargali'yi oldurttu, sen ne kafalardasin spartacus?

Kolelerin malligini ayri paragrafa yazmak lazim, bi onceki paragrafa sigacak gibi degil. Once kaltak naevia'dan baslayalim. Ya sen ne menem bisiysin naevia? Hata yaptin, bok yedin demirciyi oldurdun. Ozur dile be kadin! Oyle hilililili zeyna hareketlerini alip parcalayasim geliyor. Crixus, lafim sana. Tamam, anliyorum sevdigin kadinin arkasindasin filan. Ama tepemize cikardin kadini yeter artik. Haksizsiniz. Deal with it. Ama yoook, sen git gannicus'a saldir. Neden? Cunku o hakli ve senin sevgilin sirret cirkef paranoyak obsesif kadinin teki. Ve gannicus bunu crazy bitch diyerek dile getirdi. Al iste. Seyin seyini gordun, gannicus o sozlerini yedirdi sana. Boguyordu seni o bitchy bitch bitch naevia tas atmasaydi. Nitekim o tasi da naevia'nin basinda paralayacaktim. Sen kim oluyosun da gannicus'a saldiriyorsun? Biraz onurunuz olsun cift olarak lan. Yeniliyorsa yeniliyor, sana mi dustu crixus'u kurtarma kamikazeligi! Oh cok iyi oldu seni savurup atti bebisim gannicus. Gerci Crixus gozumden dustu ama yine de, oh cok iyi oldu oooh! Devam edersek, kolelerin butun romalilari yardiranzi katletmesi, ve hatta katletmekten ziyade bundan keyif almasi ve tum pislik adamlarin o kadina yaptigi seyler... Bi kasik suda bogucam lan sizi. You need to be tamed! Tamam, 'efendiler' de bunu size yapti. Ama boyle gelip gecen bir duzende bir romalinin 'aaa ben kole istemiyorum, bu insanlara da saygi gosterin' demesini beklemek mumkun mu? Hayir. Gercekci olmak lazim. Ancak bu sekilde bir uprising'le olurdu ki bunu da spartacus baslatti. Ama en nihayetinde insan olun ya. Kilici saplayip oldurun. Basini duvarda ezmek nedir? Kafatasini parcalamak nedir? Bu nedir ya? Ayrica da heeerkesi iceri almaniz filan ne ayak? Ayrani yok icmeye tahtirevanla gider sicmaya. Bir de sezari teste filan tabi tutuyorsunuz. Cok zekisiniz gercekten. Peh! Ay sezarin 'ozgur' biraktigi kadina ne demeli? Icim parcalandi. O kirilmis, sokulmus tirnaklari, kan icindeki vucudu, agzinda pis bir bez parcasi, pislik icerisinde. Allah belanizi versin. Cidden. You will be remembered canim. Icim kanadi boyle uzulemezdim. Iste en nihayetinde akli fikri bu kadar yani bu insanlarin. Sezar hemen manipule etti, armut gibi dustuler tuzaga. Oh! Cok iyi oldu!

Gelelim marcus crassus'a. Bebeyimsin marcus! Sana hastayim! Adam zeki yahu, cok zeki, fazla zeki. Spartacus bile anladi. Kendini komutan yaptirdi mis gibi. Oh. Hele de oglunun sozunden cikanlari cezalandirmasi, otoriteyi yeniden kurma yontemi, o neydi ya oyle? Kabul ediyorum cok vahsiydi. Ama bir daha hic bir asker ka-ca-maz artik! Genius! Ve o sahnelerde oglunun dostunu paralamasi... Insanoglu kotu ya. Cidden bak. Sinirlarimizi bildigimizi saniyoruz. Ama zorlandigimizda hangi yola sapacagimiz mechul. Recm bunun yansimasi mesela. Nazi fasizmi de oyle. Insanin kendi zihnine aciklayip rahatca, 'gorev bilinci' ile hareket etmesi yillar boyu teror yaratmis. Dizi bunu gozler onune serdi, helal valla! Sapka cikardigimdir! Artik saf degistirdim, marcus ve sezarciyim cocuklar. Itirafimdir evet. Daha fazla pis, kaba, vahsi, ustu basi kan icindeki kolelere dayanamiycam. Ne haliniz varsa gorun laan! Hele de crixus. Ayrilin da seyin seyini gorun! Oh! Naevia olsun parti vericem.

Eski glorious gunlere donduk sanki. Dizinin bu bolumu cok iyiydi. Ayni kan vahsetle devam diyorum. Cheers for sezar ve marcus the emperor! Hell yea.