11 Şubat 2013

[Manav Paradoksu.]

Cok enteresan. Hayata dair cok basit bir durumun beni sasirtmasindan bahsediyorum evet. Cok cok enteresan.

Kendi eksenlerimizde kendi kurallarimizla, hayata karsi kendi durusumuzla, kendi anlayislarimizla yasayip gidiyoruz. Ayni duruma bizim disimizdaki kisiler farkli kural/durus/anlayis sablonlari uyguluyor mesela, biz farkli. Sonuclar benzer cikiyor bazen sonuclar farkli kimi zaman. Cok garip. Bu oyle ornek verilerek anlatilacak birsey degil ustelik. Cunku asktan ise, hobilerden fobilere, maddiyattan maneviyata kadar uzanan bir spektrumda gerceklesiyor bu farkli sablonlar. Mesela...

Bence kis mevsimi elmasiz, yaz mevsimi karpuzsuz olmaz. Elma cikmadan kis geldi diyemem. Keza ilk karpuzu yemeden de yaza girmis gibi hissetmem mumkun degil. Peki ya manav bana elma/karpuz getirmezse? Manavla benim akibetim ne olur? Kavga dovus, muhabbet pazarlik, fis fatura en sonunda elma/karpuz getirtirim eve. Ya da o manavdan bir daha alisveris yapmam, oyle degil mi? Elma/karpuz bu kadar onemliyse benim icin tabii.

Bir de mesela soyle bir durum var. Benim kavgaci/uzlasmaci/sempatik tavirli sablonum orada patliyor acikcasi. Misal bir arkadasim var, hic meyve sevmez. Adeta bu kadar olur yani! Enginar menginar pirasa brokoli zamazingo butun mevsim yesilliklerini yer, elma/karpuzu gectim, bir mevsimi birer meyveyle tanimlamayi gectim, yahu meyve yemek kirk yil dusunse aklina gelmez. Peki manav ona meyve gondermezse ne olur? Ne olacagi mi var ayol? Mutlu mesut yasiyor iste. Kavga gurultu patirti yok. Meyveyi mi yeteri kadar sevmiyor, manavi mi sallamiyor bilemiyorum. Hatta belki manavi sebzelerden oturu seviyordur, ne dersiniz? Sahsen benim sablon patliyor bu noktada. Nasil yani abii? Meyve yemeyen saglikli olamaz sonucta. Meyve girmeyen eve doktor girer hatta.

Iste cok enteresan nokta bu. Ayni duruma farkli sablonlar yaratan dimaglar var dunyada, cok garip degil mi? Ben diyorum ki mesela, "yahu meyve sevmeden yasanir mi? Manavin gorev tanimi meyve uzerinden yapilmis. Behey." O da bir yandan belki de bana bakip, "hayir ne alakasi var diyor. Manavin amaci sebzedir. Onu da eve gondermesine gerek yok, ben kalkar gider alirim. Sen de bir garipsin yani insan meyvesini ayagina bekler mi?"

Cok garip. Iki taraf birbirini hayatin bir noktasinda anlarlar mi bilmem. Ama meyve ve sebzelerinden vazgecmeyecekleri kesin. Gun olabiler, devran donebiler.

Burada esas mesele, hangisi daha faydali deyip, yerli mali yurdun mali haftasi geyiklerine dalmadan RDIM (eveet, kendi adimi initial'lara indirdim. Yih yih yih. Cok guzel oldu bu relative dimensions in mind) signing off.