03 Şubat 2013

[Silver Linings Playbook.]

Veee bekledigim film: silver linings playbook. Film cok guzel. Cidden. Konu cok tatli. Bradley cok eglenceli. Onun o delirmelerine, kitaplari savurmalarina, terlemek icin cop posetiyle kosmasina bayildim otesi! Turk taraftar olgusunu De Niro'da gormek ayri bir eglenceliydi bak, bu da kayitlara gecsin. Heh. Ama. Yoooooouv, and the best picture oscar goes to... Silver Linings Playbook degil! Uzgunum. Bu yil neden boyle oldu anlayamiyorum. Galiba beklentilerim cok yuksekti. Henuz bir favorim yok. O derece. Film cok guzel, cidden cok keyifli, hatta -merak etmeyin spoiler yok- karakterlerimizden birinde jetonun dusus ani muhtesem. Bebisimsin SLP. Ama. Yok, boyle olmaz bence. Nacizane. Geliyorum Jennifer Lawrance'a. Hunger games ekolunun degimiyle jlaw'a. Oncelikle sapka cikarmak lazim. Aferim len jlaw, bi danslar bi cosmalar harikaydin! Resmen antonio banderas ve dans eden uber yetenekli liseli cocuklar tadi aldim bu isten. Kalp. O super atarlanmalarin da cok guzeldi. Karakter de superdi. En nihayetinde ne bok yiyorsam yiyorum, ben kendimi boyle kabul edip seviyorum tadindaki mesajin da basariliydi dogrusu. Ama uber bir yetenek, muthis bir oyunculuk sezemedim ben yahu, cok ozur dilerim. Seni true grit'te de aday olarak gormustuk saniyorum. Adaydin da, o film miydi adi tam toparlayamadim. Neyse. Yukselen grafigin icin cok mutluyum. Ama dul bir kadini oynamak bu kadar zor mu, bilemedim. Daha dogrusu, senin yasinda birinden -omg 90li olman nedir?!- bu rolun cikmasi cidden zor olur mu bilemiyorum. Turk oyuncular baglaminda konusmuyorum tabii. Onlardan oyle bir rol goremedik malesef de, by oscar standards, pek zor oldugunu sanmam. Tabi jurinin takdiri. Isterim oscar almani ama, zor. Galiba -the en amerikan ordusu operasyonu filmleri ceken yonetmen james cameron'un eski karisi- katheryn bigalow'un filmi zero dark thirty -daha izlemedim ama- alir bu odulu. En iyi filmi yani. Ya da life of pi alsin, izlemedim ama fragmani bile muthisti. Hatta ZDT'de jessica chastain alsin istiyorum, kendisini cok severim. Birkac filmde denk geldim -the help, tree of life gibi- pek sevdim. O alsin be ya. Neyse back to SLP. De niro'nun cilgin bir performansi yok, bence nezaketen verilen bir oscar adayligi. Bradley dedigim gibi cok tatli. Butun o deliligine bayildim. Ama oscar... Yani. Lincoln'u de cok cilgin bir oyunculuk deneyimi olarak almadim ama, juri onu secer gibi. Itiraf etmem gerekirse, romantik komedi bir filmin oscarlari silip supurecegi dusuncesine dunyalar kadar uzagim. Onyargi or not. Oyleyim. Ne yapiyim? Bu gozler marion cotillard, charlize theron, hillary swank, kate winslet, nicole kidman, catherine zeta-jones, daniel day lewis, denzel washington, adrien brody, morgan freeman, heath ledger ve daha nicelerinin oscar aldigina tanik oldu. Bu senenin performanslari beni kesmedi kimse kusura bakmasin. Bite me hatta. Evet, bir de o puanlama aninin sevincini hatirlayip, siritip, jlaw'un de niro'ya agzinin payini verdigi sahneye gulerek, caaat diye bagirarak bu filme yorumlarimin da sonuna geliyorum a dostlar.