03 Şubat 2013

[Lincoln.]

Eveeeet, verimli bir haftasonu sonrasinda gelen oscar filmleri havadislerimle geri donuyorum a dostlar. Izleme sirasiyla basliyim bakiiim.

Lincoln. Vallahi benim bu filmden beklentilerim cok yuksekti. Ama o beklentinin karsiligini alamadim maalesef. Filmin konusunu 13th amendment nasil meclisten gecti diye ozetlesek heralde hiic bir bosluk kalmaz konu hakkinda. Fragmaninda gordugum atesli konusmalar, insani bu cagda hayrete dusuren o ayrimci, kendini ustun goren ve hatta dunyaya kibirle bakip aslinda kor olan insanlarin cumleleri, o kadar azdi ki, cidden bu filmde 2,5 saat ne yaptilar anlayamadim. Ustelik en buyuk sikinti bodoslama konuya girilmesi. bu teklifin arkasindaki hikayeyi cok genius bir sekilde abe'cigim anlatiyor ama, yine de, garip buldum bu tutumu. Ustelik sally field'in er'da daha basarili oldugunu soylemeden edemiyciim. Basarili bir oyuncu ve kendisine hic bir diyecegim yok, hasa, bana mi duser boyle birsey. Ama yine de onu bekledigim kadar cok goremedim. Bekledigim kadar dagilmis veya basina buyruk bir kadin yoktu karsimizda. Ortalama bir kadin duruyordu. First lady degil, abe'in karisi. Yorumlarim burada sinirli kalmayacak maalesef. Oncelikle bu teklifin republican parti tarafindan gecirilmesi beni cok sasirtti, bilmiyordum. Sapka cikardim. Ama yaaani, bir suru amcanin yanina yaklasip rusvet teklifi yok makam teklifi filan, ne kadar gereksiz bir uzatmaydi oyle. Bence baris gorusmeleri ayagini daha ayrintili anlatsalar daha hayirli olurdu. Bu arada gorusme heyetinde little children'daki taciz suclusu adam vardi. O filmi yine bir hatirlayip huzunlendim dehsetlendim. Neyse. Overall cok etkileyici bir film gibi bulmadim. Ama sezarin hakki sezara. En sonunda oylama bittiginde sadece oradakiler degil, ben de agladim. O kadar guzeldi ki... Yani cidden, cok guzeldi... Tabii en sonuna dogru gelirken lincoln'un nasil oldugunu unutmusum ben. Resmen bosa dustum en sonda. Aci birsey. Bazi zincirleri kirip, bir suru orumcek agini supurdugunu sandigin anda hayatta kayip gitmek. Hayatinin senden ucup gitmesi cok kotu, cook. Deger mi diye dusunurken buldum kendimi. Tarihe gecmek guzel. Ama son aninda insan ne iyi yaptim diyebilir mi acaba? Breaks my heart. Gelelim oscar tahminlerine. Sally'nin isi zor. Kendisini severim ama, zor, dogruya dogru. Daniel Day Lewis basariliydi. Ama bilemiyorum. O kostume girip, makyaja burundugunde bu rol zor bir rol muydu? Sanmiyorum. Gibi. Nacizane. En iyi film icinse hayatta olmaz bu is diyorum. Alirsa konu alabilir, amerikan tarihi alabilir, ama kesinlikle film almaz. I-ih. Almamali. Spielberg'e ragmen. Kismet tabii.