11 Mart 2016

[Post American Horror Story: Hotel.]

tabii ki onca dizi arasından american horror story: hotel'le başlamak istiyorum anlatmak istediklerime.

bu dizi önceki sezonlarında her sezon farklı bir konsept seçip bizi korkuttuğu yetmezmiş gibi bir de gönlümüzde yer etti yahu! bu kadar sanatsal, bu kadar derin, bu kadar görsel bir dizi görmedim desem abartmış olmam diye düşünüyorum.

işte bu sezonu otelde geçen ahs, bu sefer neredeyse ilk sezon kadar çok korkuttu beni.

jessica lange yoktu ama herkes buradaydı! eksikliğini bazen hissetsem de, yine de dizi hiç hızını kesmeden, tam tersi insanı uyuşturan bir hızla ilerledi.

bir yandan bir seri katili araştırdık, bir yandan bir aile dramı gördük. otelin korkunçluğuna tanık olduk, otelde kalanları merakla takip ettik. hanım koş vampir var bile dedik!

hazır vampir demişken tabii ki bu yazıda lady gaga'dan bahsetmeden olmaz, olamaz. kendisinin diziye katılacağını duyduğumda çok çok heyecanlandığım söylenemez. zira şarkılarını duysam da -fark etmeden bilsem de- çok radarımda olan bir insan değil doğrusu. ayrıca kendisini bu diziye dahil ederlerken adam levine gibi ara bir rolde oynayacağını düşünmüştüm. ne kadar yanılmışım! daha çok yanılamazmışım! hem oynadığı karakter derinlik bağlamında harika bir karakterdi, hikayesini soluksuzca takip ettik, hem de sanki biraz olsun gaga'yı anladık gibi oldu sanki. kim derdi ki kan vahşet aralığından aşık bir kadına tanık olacağız. ayakta alkışlıyorum!

karakterler hakkında uzun uzun yazmayacağım ama sanırım devil's night'ı bahsetmeden es geçmek mümkün değil. bu gecede meşhur katilleri gördük ekranda. ben çoğunu ismen biliyordum ama tabii çok fazla fiziksel özellik bilmiyordum. ama aileen wuornos'u tabii ki biliyordum, malum charlize oscar'ını aldığında o sabah uyanık ve oscar izler pozisyondaydım. bu karakteri filminden keşfetmiş, hikayesi çok etkileyici olduğu için biraz daha araştırmıştım. işte devil's night'ta lily rabe aileen olarak içeri girince resmen kanım dondu! karşımda aileen duruyordu resmen. lily rabe oscar almış bir kadının rolünü oynuyor ne kelime, sanki aileen kalkmış gelmiş kendini oynuyordu. bravo! gerçekten bravo! kendisini daha çok izlemek istiyoruz efendim.

bir de tabii james patrick march var. evans peters seni iskelet makyajınla ilk gördüğüm an şu rolü oynayacağını asla tahmin edemezdim. sevdiğiniz oyuncuların gelişimlerini gözlemlemek o kadar güzel ki, sanırım sevdiğiniz bir dizinin bitmesi en çok bu yüzden acı veriyor. yıllar yılı ekranda görme fırsatını yitiriyor, her sezon büyüdüğünü, her sezon daha çok maceranın altından kalktığını görmekten mahrum kalıyorsunuz.

ahs'nin bu sezonki macerası hakkında düşüncelerimin sonuna gelmeden, şunu da söyleyeyim: yavaş yavaş diğer sezon referans sayısı artmaya başladı. önceki sezonda pepper'ı izlemiştim ve gözlerim dolmuştu. spoiler vermeden söylemek gerekirse murder house ve coven referansları inanılmaz güzel, böyle devam edin sevgili yazarlar. sizi çok seviyorum!

efendim uzun lafın kısası, hala american horror story izlemeyen varsa, lütfen izlesin ve bu enfes yapıma daha fazla geç kalmasın. benden söylemesi.