16 Mart 2016

[Profesyonel.]

ben hayatımda bir oyunun biletini bu kadar uzun süre hiç aramamıştım.

iki yıldır yer bulunmayan bir oyundan bahsediyorum.

pazartesi sabahı 10.10'da bilet satışı başlayan, 10.11'de sisteme girdiğimde M sırasına kadar biletleri satılmış bir oyundan bahsediyorum. 10.14'te tüm biletleri biten bir oyundan bahsediyorum. üstelik 2 hafta öncesinden. ben hayatımda böyle bir şey görmemiştim. gerçekten.

oyunun başrollerinde yetkin dikinciler ve bülent emin yarar var. başka söze gerek var mı bilemiyorum.

yetkin dikinciler sahneye çıktığı anda öyle bir hale geliyorsunuz ki maşallah demekten kendinizi alıkoyamıyorsunuz. o kadar muhteşem görünüyor ki. hem zarif, hem kibar, komik, dramatik. rolünden kendi karakteri akıyor. karakterin önüne geçmeden ama inceden inceden.

bülent emin yarar. sahneye çıktığı an gülmek istiyorsunuz. konuştuğu an hıçkırarak ağlamak istiyorsunuz. öyle bir adam ki, teeee M sırasından mimiklerini görebiliyorsunuz, oyundan haftalar sonra hareketlerini konuşabiliyorsunuz.

her ikisini de ayakta alkışlamak istiyorsunuz. ama sanki tavanlara sıçrasanız, bütün salonu koştursanız da ne kadar sevdiğinizi ne kadar beğendiğinizi daha net görebilsinler.

110 dakika, tek perde olan bu oyunda bir saniye bile sıkılmıyorsunuz. merakla, heyecanla bekliyorsunuz. sadece bir noktadan sonra saate bakıyorsunuz, o da bu keyfi daha ne kadar sürdüreceğinizi anlamak için zamanı kontrol etmekten ibaret.

bilet bulabilsem yine gitmeyeceğim, izleyenlerin birkaç kez izlemesi yerine, izlemeyenlere bu şansın verilmesi gereken bir oyun. yakalayın, bırakmayın.

oyun metni öyle güzel şeyler anlatıyor, oyuncular öyle güzel oynuyorlar ki, en sonunda duyduğunuz şey sizin olsun istiyorsunuz.