17 Aralık 2012

[Dexter S7 Season Finale.]

efendiiiim, dexter'ın sezon finaline en sonunda kavuştuuuuuk. yorumum ne peki? valla ne diyeceğimi bilemiyorum. do what you gotta do demiş senaristler ve yazmışlar bu bölümü. arkadaşım böyle şey mi olur allaasen?

takır takır tüm iplerin düğümlerin ilerleyip daha da karıştığını görüp, amaaan çözülür nidasıyla sona bağlanacağını anlıyorsunuz. bu noktada sıkıntı basıyor.

önceleri heyecan dalgası yaşanıyor tabii. özellikle o kaltak laguerta'nın göt oluşu karşısında gevrek gevrek gülünceye kadar muhteşem bir şekilde heyecan dalgası yükseliyor. ay dexter böyle bir mallık yapmış olamazsın hayır hayır hayır kafayı yiycem böyle bir mallık yapmış olamazsın diye krizler geçiriyorsun. ama o çöp konteynırından laguertanın parmak izi çıkıyor ya, pure happiness. böyle bir zevk yok. dexter'ın soru işaretli bakışlarıyla herkese bakıp salağa yatması muhteşemdi. yarebbim muhteşemdi.

debranın da çilesi diye ayrı bir başlık açmak lazım. yarebbim herşey bu kızı buluyor, maria'nın (artık laguerta ile first name basis'e düşürüyorum ilişkimizi evet) da vay neden benzincideydin diye sorası tutmuyor mu, of ya, ne zordu debranın işi. bu kız yalan söyleyemiyor, en başından beri dosdoğru kızın düştüğü çile, valla anlatılmaz yaşanır. ben bile kendimi onun yerinde koyup yerin dibine geçtim. ama ne demişler, do what you have to do. şu noktada bunu da belirtmek lazım. debranın o suyun içine hapları kendisinin karıştırmadığını öğrendiğim için accayip mutluyum. eğer o karıştırıp kendi kendinin başına böyle bir iş açsaydı delirirdim. uymazdı yani hikayeye. it's the survival instinct we cannot run away from en nihayetinde.

ara verdim yazmaya şimdi başka bir yerinden tutup en sevdiğim dizinin ardından yazmak istiyorum ama maalesef hızımı alamamanın doruğundayım dostlar. hannah'nın intihar edeceğini sanıp, bir an yok ama bu kızda o potansiyeeel diyerek kendi kendime hayıflandıydım. senaristlerin doğru kararı burada beni mesut etti. velhasıl kızımı seizure'lar geçirirken endişelendim yahu. bir daha böyle şeyler yapmayın lütfen. c'mon. devam ediyorum hannah muhabbetinden. allaaasen hannah dexter'ın evine gidiyordu en son, nooldu ona? böyle sezon finali mi olur yavrularım? böyle şey mi yazılır? tam eve gidecekler ordan mı peydahlanacak bu kız? kaçtı mı? sıçtı mı evin ortasına? nedir yani? kafayı yiycem kesin senaristler değişti yarebbim. dördüncü seoznun finalini yazıp beni şoklardan şoka soran, nerdeyse ikinci kattan hobareeeeey allaaaah yangın var diye kendimi atmama sebep olacak sezon finalini yazanlarla bu sezon finalini yazanlar aynı mı? sekizinci sezona uzatıcaz diye kıçınızı yırta yırta bir hal oldunuz bu nedir ya! bu nedir soruyorum size?

aranağme olarak quinn'i de yazmassam hatrım kalır. ya quinn sen ne kafalardasın ya, en sonunda striptizci sevgilin de kaçtı gitti çok mesudum valla. adamı çekip vurmanın mallığıyla kalmanı gevşek gevşek izliyorum. iki çift lafımda angel'ın kardeşine. yarebbim kızım sen bu mıymışık quinn'e olacak kız mısın? bu yavşaşmalar filan beni benden aldı. aman en nihayetinde sizin ikinizin olacağı belliydi de, eağh yani. ne kadar gereksiz bi sahneler filan. 

[sonradan gelen edit] doakes, seni hiç özlememişim. shaşin detektif hallerin zaten oldum olası beni gıcık ederdi mr. her boku ben bilir ben farkederim. aradan çıktığına yine çok sevindim doğrusu. ama itiraf ediyorum, son bölümün fragmanını gördüğümde ve sen o fragmanda 'surprise motherfucker' dediğinde, ohannesburger bu adam yok ölmedi mi gibilerinden bir telaşa kapıldım. you still give me the creeps. kayıtlara geçsin efendim.

angel. bebeğim. seni çok seviyorum. hastayım sana. ispanyol bebişim benim. seni çoook seviyorum ya. valla bak. şapkana ve comic relief'ine kurban olayim cidden. bu gudubet karakterler bi senin kadir kıymetini bilemedi. oh emekli oldun da kurtuldun bu mıymışıklardan. oh çok şükür. eğer dizinin eeen sonunda laguerta ile end up etseydin delirirdim. 

masuka, dizinin rengi olma konusunda bu sezon biraz ara vermiştin ama son yılbaşı partisindeki ceketinle geri dönüşün muhteşem oldu.

maria'nın yine kendine tom'dan bir destek bulmasına inanamıyorum. kendisinin en sonunda yaşadığı son karşısında salyalarım aktı doğrusu. durup durup iki kardeşin arasına girebileceğini düşündüm ya ben sana inanamıyorum maria. bu arada debra sana da inanamıyorum, bir an yüüzndeki ifadeyle gerçekten dexter'ı vuracağını, o benzin bidonunu anlatırken gerçekten dexter'ın kim olduğunu anlatacağını sandım. aferim kız. aferim valla. hele de en sonunda guertayı vurup ona doğru koşup ağlayarak sarılman douze points! muhteşemdin deb, muhteşem! helal valla bu bölümde izlenilmeye değer yegane şey senin performansındı. 

dexter. dexter dexter dexter. naabıyorsun allah aşkına? onu öldür, bunu kes, bunu biç, hop uyut, hop bayılt bu nedir ya? sen böyle savsaklama iş yapmazdın beybi? nedir o öyle gün ışığında adamı bagaja atıp debra'yı bagajda adamla karşılamalar filan. polis çevireydi de sıfır kilometre hızla hapsi boylayaydın lan! valla onu ona onu ona yedirme genius'lıkların bölüm başında zevk verdi ama bölüm sonundaki o hallerin, ay valla dağıldın dexter, topla götü. reca ederim.

bu yazının da böyle sonuna geldim. sezon finali hiiiiç de sallayıp geçmedi beni. mutsuzum tabiiy. gelecek sezon muhteşem şeyler yapmanıza güveniyorum. lütfen. kıçınızı kırın da yüreğimie indirin. bunu yapabilirsiniz. hadi bakiyim.


[post reviews]

yarebbim kafayı yiyeceğim. dexter'ın en iyi sezonu olduğuna dair yorumlar okuyorum. bu yorumlarla ilgili bir yorum daha patlatmazsam çatlarım. öncelikle saygı duyarım arkadaş. doğrudur, bu sezon dexter ve deb'in ilişkisinin çok başka boyutlara taşındığı, aile üzerinden ilerlediğimiz bir sezon oldu. hele de deb'in oyunculuğu açısından kendisinin çok farklı yerlere gidebileceğini gördük. kabul. hatta I dare say it, kendi sınırlarımızı düşündük, acaba ne yapardık böyle bir durumda diye. kabul. bu açıdan güzeldi. zaten tüm bu yorumlar hannah'nın deb'e bakıp sen beni hapse yolluyorsun da kardeşini niye yollamıyorsun bacım konulu konuşmasında vücut buldu. ama. kocaman bir ama. ben dexter'dan ne bekliyordum, dexter bu sezon bana ne verdi sorusunu cevaplamaya başlarsak, beklentilerimin hiç birini alamadığım noktasında buluşuyoruz dostlar. en nihayetinde bu diziyi izleme sebebimin biraz kan ve cinayet olduğunu söylesem yalan olmaz. dramatik dizim var demiyim, ama yeterince dramatik roman ve film izliyorum. komedi dizim var. aile bağlar dizim var. cinayet dizim var. vahşet dizim var. ama sadece kan için izlediğim, görsel dizim dexter'dı benim. tabii ki dexter'ı bir karakter olarak seviyorum. neden? çünkü bu dizi aynı zamanda benim için sınırlarımı sorguladığım, ben ne kadar ileri giderdim diye düşündüğüm dizim. hatta içimdeki potansiyeli zaman zaman görüp, korktuğum dizim. bir adamın, sezonlar boyu nasıl insancıl duygulara düşüncelere kapıldığını gördüğüm, ama nasıl asla tamamen kapılamayacağını gördüğüm muhteşem dizim. e siz şimdi bu diziden kanı çıkardınız. tabii ki birileri öldü öldürüldü ama, kandan kastım, kötü adam oluyor bu noktada. kötü adam yoktu bu sezon, dahası olabilir mi? rus mafyası, yangın çıkaran adam vesaire. deb ve dexter'ın sarmallar halinde karışıp uzayan kısalan ve farklı bir form alan ilişkisinin yanında bir ayrı hikaye daha görsek fena mı olurdu? sezon finaline gelirken sekizinci sezonuna uzayacağı belli olan dizide, dexter'ın başına hiçbirşey gelmeyeceğini bile bile sezon finaline oturmak nasıl bir his bilir misiniz? tamam, kabul, deb'in son anda laguerta'yı vurması ve akabindeki müthiş sahnesi çok güzeldi. ama ben bu diziyi deb'in devinimleri ve dönüşümleri için mi izliyorum sizce? hayır. kocaman bir hayır. o yüzden üzgünüm. bu sezon benim için son derece sönük bir sezon olarak geçti. ve eleştirilerin aksine, 5 ve 6. sezonları çok severek izledim. üzülerek bir daha söylüyorum ki, bu sezonu 3. sezon kategorisine almak zorundayım dostlar. sadece son karesi hafızamda kalan üçüncü sezon. çok acıklı. keşke daha fazla şey kalabilseydi aklımda bu sezondan. ama yine de umutsuz değilim. öteki sezon, bu sezon da yeteri kadar aile vesvesesi yaptığınızı düşünerekten güzel sahnelere, kana, vahşete, ve hopefully kana alışmış deb'e tanı olacağız inşallah maşallah. ksımet.