27 Aralık 2012

[Clash of the Galaxies.]

Samanyolu'na yakin bir galaksi daha varmis, adi da galiba Andromeda'ymis. Iste bizim galaksi ve andromeda birbirine dogru suruklenip, zamanin bir yerinde icice gececeklermis. Cilgin bilim adamlari boyle bir ihtimalde iki galaksinin merkezindeki kara deliklerin birbirine karisacagini, yepyeni yildizlarin olusumu icin firtinalar kopacagini ve belki de bu muthis olusuma birilerinin kendi galaksilerinden, teleskoplariyla taniklik edecegini soyluyor. Biraz once izledim bu belgeseli. Hakkinda daha cok yazacagim kesin, birkac kitap alip okumali once, en once de hawking'inkiyle baslamali hatta. biz dunyada yasayip giderken, neler olup bitiyor, inanabiliyor musunuz?

Bir de her galaksinin merkezinde bir kara delik olmasina takmis bu bilim adamlari. Ona lakap olarak delilik diyorlar. Ya da aclik. Hep bir uyanistan bahsediliyor ozellikle. Deli uyandi, aclik uyandi. Daha dogrusu ne zaman uyanacak? Dedikodulara gore bu karadelikler isik hizindan daha buyuk bir emis gucuyle cekiyormus maddeleri icine. Ama tam cozemedigim bir sekilde galiba bir noktada doluyorlar. Ve icindekileri sacmaya basliyorlar. Boyle boyle galaksiler olusuyormus. Birbirinin yorungesine giren, birbirinde eriyen galaksiler. Kucugu yutan, kucugu kara deligiyle birlesen galaksiler.

Boylesine buyuk, boylesine guclu bir kuvvet, kudret veya her ne sekilde adlandirilirsa adlandirilsin bu sey, beni oyle buyuledi ki. Keske fizikci olup daha cok sey anlayip, gecenin bir yarisinda kostur kostur gozlemevine yetismeye calisarak gecirseydim hayatimi dedim. En azindan bir kara deligin uyanisina tanik olmak istedim. Yildiz firtinasini gormek, o deligin icini gosteren simulasyonda, hell, deligin icinde suzulmek, girdaba kapilmak istedim. Acaba uzayin sesi nasildir? Wormhole var midir? Doctor who'yla karsilasir miyiz? Ya da o bizi oraya goturur mu korkmadan yine? Kara delik bir poset mi? Yoksa ayri bir yere mi aciliyor? Oyleyse ardinda ne var? Posetse arkadan nasil gorunuyor?

Galaksimizin merkezinde bizi devour edebilecek gucte bir kara delik var. Galaksimiz diger galaksilere dogru cekiliyor ve onlara dogru hareket ediyor.

Buyuk olcekte baktigimda evrende yurek ve aski goruyorum. Bu bir tesaduf mu? Kimbilir...