16 Mayıs 2014

[Blue Jasmine.]

Efendim gec kalan 2015 yili oscar filmleri yorumlarimi patlatiyorum an itibariyle. Ilk once blue jasmine'den bahsedecegjm. Bildiginiz uzere bu filmle birlikte cate blanchett'cigim en iyi kadin oscarini odulleri eklemisti.
Filmle ilgili ilk yorumum, flashback'lerin cok guzel kullanildigi yonunde. Gercekten de gunumuzde gecen bir cumlenin gecmisini o anda gormek gercekten cok tatli olmus. Ustelik bazen gecmisten gunumuzue dondugumuzde jasmine'in o anda nasil takilip kaldigini da gormek ayrica basarili bir fikir.

Acikcasi ben jasmine'in biraz daha harap olacagini dusunmus, onu raha miserable halde bulacagimi sanmistim. Ama tahminimin tam aksine karsimda chanel ceketiyle arzi endam eyleyen tanrica cate'i buldum, saskinim. Ama hakkini yemiyorum, filmin sonuna dogru cate'in dagildigina gercekten tanik olduk. O nerede oldugunu bilmeyen, histerik hali kalbimi kirdi. Ustelik oglu ile ilgili olan karsilasmada gecmiste neler olduguna tanik oldugumuz sahnede cate'in gecirdigi o kriz hali de o kadar gercekciydi ki, kalkip pencereleri actim, onun yerine nefes almaya calistim desem abartmis olmam diye dusunuyorum.

Overall, film akici olmakla birlikte acikcasi cate blanchett disinda herhangi bir katkisi olmadi bana. Bilemiyorum birileri woody allen'in oscar alacagina inandi mi ama, ben filmi oscar'dan once gormus olsaydim boyle birseyin mumkun olamayacagini yazardim buraya a dostlar.
 

Ustelik bu konuyla ilgili bir baska konuya daha parmak basmak lazim. Oscarlardan once woody allen'in uvey kizi tacize ugradigina iliskin bir mektup yayinladi. O unlu yonetmene tesekkur ettiginizde icimde bir seyler oluyor yazan kizin yillar sonra gelen bu acik mektubundan sonra, akademi agziyla kus tutsa woody allen'a odulu vermezdi. Ayrica bir de sunu soylemek lazim. Cate tesekkur konusmasinda -cok tatli bir konusmaydi zannimca- sadece bir cumle ile ona tesekkur etti. Bu gergin mi desek yoksa kritik mi, iste bu bu an gozlerden kacmadi. Ne kadar dogru bilemiyorum ama saniyorum ben bu iddialara inandim. Cunku cate blanchett'i tanimasam da onun konusmasinda son derece icten bir tepki gordum. Artik gunahi boynuma a dostlar.