16 Mayıs 2014

[Dallas Buyers Club.]

Soruyorum sizlere dallas buyers club'la en iyi erkek ve en iyi yardimci erkek'i bu iki adam almayacakti da kim alacakti?

Matthew mccaughney ve jared leto'nun performansi gercekten gorulmeye deger a dostlar! Filmi cok carpici bir survival hikayesi olmakla birlikte gercekten oyunculuklar icin de ayrica izlenmesi lazim.

Once matthew hakkinda yazarak baslayayim. Sunu belirtmeliyim ki ben bu giney aksanli tough guy rollerinden biktim. Belki de true detective'i de izledigim icin boyle hissettim ama sanki oradaki rolun bir adim ileri goturulmus haliydi bu guneyli haller. Ama sanmayin ki matt'in hakkini yiyorum. Hiv pozitif oldugunu ogrenen ve kendisine otuz gun omur bicilen bir adamin tepkilerini gorecegimi hic dusunmemistim, ama gercekten bu filmle tanik oldum. Oyle gercekciydi ki... Ustelik matt'in gunden gune eriyip gitmesi de isin ayri bir boyutu. Ben kendisini tee wedding planner'dan beri takip eden biri olarak boylesine guzel bir erkegin bu hale gelebilecegini hic hayal edemezdim. Sadece oyunculugu icin degil ama cesareti icin de kutluyorum kendisini.

Jared leto ile ilgili de iki kelam etmek isterim. Jared leto ne guzel bir kadin olmus oyle?! Daha ne diyeyim a dostlar. Sesi, silueti, yuruyusu ve tum mimikleriyle gercekten bir kadin olmus jared. Hayretler verici bir performans, bravo! Role oyle bir burunmek ki bu, takim elbisesini giyip babasini gormeye giden raymond'i karsimda gordugumde rahatsiz oldum, hayir, don't impersonate her dedim kendi kendime. Gercekten tebrikler! Ustelik sonlara dogru when i see god, i will be beautiful dedigi an ben benden gittim. O kadar huzunlu, o kadar haunting bir sahneydi ki, helal olsun jared aana tum o oduller. Requiem for a dream'den beri suregelen tanisikligimizi oscar ile taclandirdigin icin gurur duyuyorum. Ustelik oscar konusman ile ayrica gurur duyuyorum. Tek basina seni buyuten annene de selamlar sevgiler.

Overall, izleyin izlettirin efendim. Hem oyunculuklar icin, hem de hayatta kalmaya calismanin gozler onune serilen tum zorluklarina tanik olmak icin. Gazete haberlerinin bir adami ne hale dusurebileceginden toplumsal dislanmaya, kanuni duzenlemenin can aldigi bir mekanizmadan hayatta kalmak icin insanoglunun neler yapabilecegine hersey bu filmde.